• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vill köpa Seiko. Vad ska jag köpa?

Anden

Cartier
2-Faktor
Även jag flippade min Sumo efter ett par månader. Det berodde väl i mitt fall mycket på att en dykare inte passar min klädstil och att ha både en Sumo och en SKX kändes onödigt. Hade lätt sålt SKXen för en Blumo idag dock.
 

ironcastle

Patek
2-Faktor
Magiskt bezelinsert på MM.

ImageUploadedByTapatalk1426360914.750732.jpg

Bezeln är grym. Helt riktigt. Kanske är anledningen just att det inte är ett insert, utan att ringen är belagd med ytan man ser. Så det blir till att byta hela ringen om "insertet" blir skadat. Hur som helst väldigt fin lyster i ytan. Hela klockan, utom möjligen spännet, är fantastisk!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag hade min blåa Sumo i fem månader innan jag tog klivet upp till mm300. Inget jag ångrar öht. Mycket dyrare såklart men så är det en keeper också. Tre gånger dyrare än Sumo men värt pengarna lätt! Köpte en skx att ha som vardagsklocka men brydde mig inte ens om att korta länken. Sålde vidare direkt.
 

tissoter

Audemars
Hej!
Det finns fruktansvärt mycket att hämta från Seiko. Det du istället bör oroa dig för är att välja ut vilken typ av klocka du vill köpa inom vilken budget. Kanske en klocka som kan komplettera dina/din nuvarande klockor/klocka?
Nedan följer ett axplock av inspiration då forum är roligare med bilder.

Seiko Sarb023
oksm09.jpg


Seiko skx007
2dhhdv7.jpg


Grand Seiko GMT
2z4xr83.jpg


Seiko Monster
263ko7l.jpg


Seiko Seahorse (Vintage)
2rglzlg.jpg


Samtliga bilder lånade av internet och klocksnacks egna duktiga fotografer, TACK!

EDIT: Ett steg i rätt riktning är att plöja igenom denna tråd: https://klocksnack.se/threads/officiella-seikotråden.9381/

Vilken modell är Grand seikon med gmt?
Edit, hittade nu. En sbgm001
 

Ingeröd

Omega
Häromveckan köpte jag en SKX007, gillade inte jubilélänken den kom på så jag la på ett brunt Hirsch Liberty band istället. Kan säga att jag är grymt nöjd med denna kombo. En MM står fortfarande högt upp på listan.
image.jpg

Jag ber om ursäkt för att jag kapar tråden lite, men jag lyckas inte hitta något bra ställe att köpa Seiko ifrån. Har läst större delen av stora Seiko-tråden, och tycker min Google-fu är rätt så god. Vill ha en SKX007/9 - förslag på site?
 

Anden

Cartier
2-Faktor

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag har nog skrivit det tio gånger i olika inlägg. www.Watchhubs.net har funkat väldigt bra för mig de gånger jag beställt. Har köpt en Sumo och en MM300 där utan några extra avgifter i form av tull och moms. Beställde en Orient Bambino och en skx009k2 från Creationwatches och då åkte jag på tull på några hundringar.
Ett extra plus har varit att man kan chatta med folk från Watchhubs på hemsidan.
 

buggin-san

Cartier
Passar på att ge ett tillägg till dykartipsen, som kan komplettera klockfaunan på ett bra sätt. Modellen SARB033 är en personlig favorit i det mer dressade stålsegmentet. Plus för tidlöst utseende och skön länk, finishen för pengen, vattentät 100 m och lume. Hade ett tag just en Sumo och en SARB033 att varva mellan och den kombon var bra. Bifogar en bild från förr som inspiration. Lycka till!

// martin

20130620_122545sarb1_zps67579101.jpg
 

Doncorleone

Cartier
Jag ber om ursäkt för att jag kapar tråden lite, men jag lyckas inte hitta något bra ställe att köpa Seiko ifrån. Har läst större delen av stora Seiko-tråden, och tycker min Google-fu är rätt så god. Vill ha en SKX007/9 - förslag på site?

Finns massa utländska siter. I Sverige har du klockimport.se
 
Topp