• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vill man vara fin får man lida pin.

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Är det bara jag som får skönhets skador på handen av kronan?
Antar att det uppstår när man använder tangentbordet mycket då handleden böjs mot kronan. :)
IMG_4642.JPG
 

Isodor

Audemars
Hade när jag bar TAG-krono på 42 mm.

Allt under är lugnt.

Dock så är det lugnt med min speedy också.. Mystiskt nog.
 

Kairo

Panerai
jobbar men det men den glider gärna ner igen. Dock uppmärksammade en kollega att jag står gärna vid mitt höjbara skrivbord och då blir vinkeln lite aggressiv mot handleden ;)
Tja, du har ju glidelock... Minska längden på länken en aning och placera klockan ovan knölen (där ulna slutar). Har du klockan där krävs en extremt aggressiv vinkel för att kronon ska gräva ned i handen. :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Tja, du har ju glidelock... Minska längden på länken en aning och placera klockan ovan knölen (där ulna slutar). Har du klockan där krävs en extremt aggressiv vinkel för att kronon ska gräva ned i handen. :)

Jo jag vet och låset på Suben är underbart jämfört med de omegor jag haft. Dock glider den gärna ner...fast som sagt det är ändå värt det...få låna lite av min frus skönhets produkter o smörja in handen lite ;)
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Fick det förut av min sub. Men efter att ha spenderat lite tid att få länken och låset rätt så slutade det. Nu har jag ju en gmt master så kronan är lite mindre..:D
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag har samma! Fått ett fint litet ärr och en broskknöl. Jobbar på att skaffa läderhud där. Flytta klockan å spänna fast den bakom knölen är så oskönt å ser fruktansvärt muppigt ut på mig.

Flippa tavlan å vänd på klockan eller köp en Aqualand;)
aq.png
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Har hitintills varit skonad från sådana sår, men använder å andra sidan enbart mindre ur (om nu storleken på klockan påverkar?). Underligt men pröva att bära klockan högre upp på handleden när du sitter vid skrivbordet.
 

mlundstrom

Cartier
2-Faktor
Fel vinkel på handleden när du jobbar. Fortsätter du sådär lär du få andra ergonomiska problem med handlederna. Har inte alls samma problem, switchar dock mellan 44mm panna och 40mm Rolex rätt ofta.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
jobbar men det men den glider gärna ner igen. Dock uppmärksammade en kollega att jag står gärna vid mitt höjbara skrivbord och då blir vinkeln lite aggressiv mot handleden ;)

Då får du slänga nått under skärmen så du har den i ögonhöjd och kan stå med armarna i 90graders vinkel mot tangentbordet, på så sätt bör du slippa en stor del av "problemet".

Sen är det ju så att armen sväller lite vid värme och krymper lite vid kyla så därför kan du nog uppleva att klockan emellanåt lever sitt egna liv på handleden med ett kanande upp och ned över knölen.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Åh fan :( Det ser inge skönt ut.
Jag tycker själv att det är skönt när klockorna inte sitter tajt, men jag lefty så jag slipper det där problemet.
 

hellbit

Cartier
Har inte med storleken att göra. Har samma problem med min blnr kronan är vass.
Min iwc Portuguese är större men ger inte samma problem. Angående att ha klockan under manschetten- ja men inte en gmt för den får knappt plats. Jag arbetar i skjorta och kostym och klockan får inte plats under skjortärmen på ett bekvämt sätt. Ha nästan alltid klockor under knölen pga detta
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Då får du slänga nått under skärmen så du har den i ögonhöjd och kan stå med armarna i 90graders vinkel mot tangentbordet, på så sätt bör du slippa en stor del av "problemet".

Sen är det ju så att armen sväller lite vid värme och krymper lite vid kyla så därför kan du nog uppleva att klockan emellanåt lever sitt egna liv på handleden med ett kanande upp och ned över knölen.
Tack för tipset! :)
 
Har liknande när jag burit in SKX ohc liite efter speedmastern, gissar att det är för att jag har den ganska långt ner på armen. Trivs inte alls med att ha den "ovanför" handledsknölen som de flesta andra verkar bära sina. Får panik och drar ner den direkt om den hamnar där :)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Har inte med storleken att göra. Har samma problem med min blnr kronan är vass.
Min iwc Portuguese är större men ger inte samma problem. Angående att ha klockan under manschetten- ja men inte en gmt för den får knappt plats. Jag arbetar i skjorta och kostym och klockan får inte plats under skjortärmen på ett bekvämt sätt. Ha nästan alltid klockor under knölen pga detta
Precis! Har också den klädsel o kan ibland uppleva att manschetten trycker fram klockan mot handleden
 

DanielR

Friends of KS
2-Faktor
Jag får inte det av min. Tror jag har min mer åtsittande än vad du har. För mina handleder är smalare än dina.
Snygg klocka!
image.jpg
 
Topp