• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Villka Klockor använder ni/kör ni på jobbet ?

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Jobbar som storviltsjägare för ett stort skogsföretag. Sportar en Planet Ocean XL
null_zpsb30fd2cf.jpg


Extraknäcker på ICA ibland och sportar en Aqua Terra dagligen där.
null_zps2dfe0c30.jpg
 

MånsT

Rolex
Är miljöarbetare (eller sopgubbe, fast är 20 så "gubbe" kanske inte stämmer) så bär ingen klocka på jobb. Uret hade nog klarat en månad innan det hade varit sönder.
 

Hallis

Panerai
2-Faktor
Pluggar men deltidsjobbar på större statligt verk. Ledningen menar på att vi bör använda klockor värda under 2000:- och som "inte ser dyra ut". Min aquland passar utmärkt in på den krav-specen!

image.jpg
 

MånsT

Rolex
Har svårt att se att du skulle utsättas för något en klocka inte skulle klara av.
Möjligtvis om du kör en dressare men köp random dykare från Seiko eller Certina och jag lovar att den kommer klara det galant :)
Det jag tänkte på mest var att det händer dagligen att jag lägger vikten av en soptunna där jag har klockan. Därtill tömmer jag tunnor på 370 liter fyllda med matrester så blir det många kilon på klockan, om den hade varit där.

Nästan så att man ska köpa en billigare klocka för att se om den pallar det :)
 

Johan M

Cartier
Jobbar på kontor (socialförvaltning) och bär vad jag känner för. Omega Speedmaster Professional, Omega Seamaster Professional, Omega Dynamic, Omega Ranchero, Rolex Explorer 2 eller en kronograf från Tärnan. Orkar inte lägga upp bilder :D
 

Måberg

Panerai
Jobbar i elektronikbutik (typ), sällan det blir tuffa tag för klockorna så jag blandar rätt friskt också. Men oftast kör jag min Velatura Chronograph. Idag blev det dock min senaste Seiko SNZH57 (gillar den skarpt so far för den pengen!) :)
 
Topp