• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vinn en julklapp från Rolex!

Nymans Ur 1851

Företag
Forumsponsor
Pledge Member
Kära klockvänner!

Nu är vi i farten här. Denna gång är det en exklusiv gåva från Rolex.
Den här fina läderportföljen ligger högt på många önskelistor, därför tänkte vi att det vore en god idé att tävla ut en till er.

Det ni gör för att vinna är:
  • Gilla det här inlägget.
  • Skriv ett inlägg i tråden och ange en Rolex model (från aktuellt sortiment) som står högt på din önskelista. Vilken Rolex skulle du önska dig om du fick välja fritt?
  • Skriv en kort (eller lång) motivering om varför du bör vinna portföljen. Obs! Den passar även kvinnor så fritt fram för minoriteten på klocksnack.se! :)

Tävlingen pågår i en vecka, så att julklappen hinner hem till julafton!
Vinnaren utses den 3:e advent, 11/12.
Lycka till!​

file-dec-04-17-08-54-jpeg.432449
 

Bilagor

  • File Dec 04, 17 08 54.jpeg
    File Dec 04, 17 08 54.jpeg
    134.7 KB · Visningar: 2,331

KenKun

Patek
2-Faktor
En 116719 hade varit trevligt att hitta under granen. Har alltid velat ha en Pepsi, men föredrar nytt och vintage djungeln är alldeles för snårig, så den nyare modellen passar nog mig bättre.

Jag behöver en schysst väska som jag kan ha min matlåda i, för just nu har jag den i en systempåse, och det är inte så hett.

IMG_2227.JPG
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Om jag fick välja fritt ur Rolex nuvarande sortiment så skulle jag välja 116506 med baguetteindex.

Jag skulle behöva portföljen så att jag kan bära med mig mina vardagsartiklar på ett elegant och tidlöst sätt. Skulle kunna åldras tillsammans med både portföljen och klockan med värdighet.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Kul med tävling @Nymans Ur 1851!

Hm...eftersom KenKun tog den jag hade i tanken så får det bli denna 116619LB med isad tavla istället. Skulle passa som handsken i samlingen min då den även har Leksands IFs färger.
rolex-18k-white-gold-116619-submariner.jpg


Och varför ska just Affe vinna då, JA, kan ju vara bra att ha en sådan väska med sina papper i när man ska göra hembesök då man ska skriva en offert/kostnadsförslag för att renovera fönsterna hos dom tänkta kunderna! Blir perfekt att ha till den planerade firman Siljanskalle då jag gått klart utbildningen min i februari, ska man göra det så ska man göra det med Rolex klass :D.
 
Senast ändrad:

Syven

Panerai
2-Faktor
Kul tävling!
Skulle jag välja en rolex nu på stående fot skulle det bli nya rolex daydate 40. gärna en 228238-3. Tycker den är en trevlig uppdaterad version av en av klockvärldes riktiga storheter.
Och så min motivering.
1480870055747-1805580721.jpg

Detta är min nuvarande portfölj. Köpt på myrorna för typ en hunka när jag började min nya anställning för ca 1 år sedan.
Tycker det börjar bli dags för pension då den nog närmar sig rätt ålder...
 

Brunleif

Panerai
En GMT Master II 16713 är drömmen. Men många år innan jag kan prioritera in en Rolex i den prisklassen.

Vore dock trevligt att kunna glida in på möten med en riktigt snygg portfölj. Framförallt misstänker jag att intrycket av min person skulle höjas, idag kommer jag till möten med pärmar och papper i ica-kassar.
 

Subby

Rolex
En 116718LN skulle vara grym. Väldigt bra storlek, tung och det är bara så himla bra med guld och grön.
IMG_0145.JPG


Det vore grym om man hade en rolex portfölj som man kunde ta till skolan och skryta lite. Skämt åsido så har min väska blivit stulen för någon månad sedan på jobbet och jag är på jakt efter en ny portfölj för att ersätta den gamla.
 

Juhniel

Breitling
Min absoluta drömklocka är en 228235. Den är oerhört vacker och jag älskar den olivgröna färgen.

rolexg.jpg


Jag vill gärna vinna portföljen eftersom att jag är en hängiven rolex entusiast, favoritfärgen är grön och det hade passat fint till mitt nya jobb där jag kommer att resa en hel del. Den är väldigt elegant och stilren och passar dessutom bra till min submariner.
 

Richard1987

Panerai
Fantastiskt initiativ!
Hade man fått välja fritt hade det blivit en Rolex Day-Date 118238-73208-MeteoriteDiamonds"..allt man kan önska sig, guld och diamanter...en riktig "håll käften"-klocka :D
Om jag någonsin lyckas skrapa ihop pengarna så plockas den självfallet ut hos @Nymans Ur 1851 ;)

118238-73208-meteoritediamonds.jpg


Behöver man ens ha en anledning till varför man skulle vilja ha en så fet portfölj?! :D Vill ha den för att kunna matcha mina klockor av samma märke! :cigar::pompus:
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Svårt val mellan två olika daytona, 116500 eller 116515. Men skulle nog bli den senare.
En portföljs behövs alltid och även om den påminner om min nuvarande så är det lite färggladare och lite färg är aldrig fel.
 

Ninen79

Audemars
Högst på min önskelista är en Rolex Daytona 116515LN.
Har egentligen inte någon direkt motivering mer än att jag skulle vilja ha portföljen för att den är så jäklar snygg!
 

Zingo

Rolex
För mig är grönt en magisk färg som är underskattad av den stora massan. Grönt lyfter gulguld på ett magiskt sätt så ett case i gulguld med grön sunburst tavla som ger liv och ett croc-armband i grönt lyfter helheten till en grym balans mellan bling, stil och exklusivitet. Mitt val faller på Day-Date 118138!
image.jpeg


Faktiskt en riktigt snygg portfölj som skulle bäras var dag (vardag). Använder portfölj, gillar grönt, gillar klockor, bär Rolex - do I need to say more? :)

Att kollegorna skulle driva med än än mer för klockintresset får man bjuda på. :happyhappy:
 
Senast ändrad:

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag säger också 116400GV - Då med blå urtavla. En helt underbart vacker klocka.

Varför jag behöver portföljen? - Jag har länge letat efter något nytt men aldrig känt att jag hittat vad jag vill ha. En läderportfölj från Rolex skulle ju dock passa mig grymt bra! Jag släpar idag runt på en väldigt gammal väska med remmar som jag börjar bli redigt trött på. Den känns klumpig, ful och jobbig att dra med sig överallt. Att den gröna skulle matcha mitt eventuella framtida köp av ovan klockas glas är en grym bonus ;)
 

Skalman76

Omega
Submariner 114060 skulle jag önska mig, en klassiker i ny tappning som fungerar till allt!

Min motivering är att som 4-barnsfar mitt i livet så är detta det närmaste jag kommer en Rolex inom en överskådlig framtid!
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
En 116719 hade varit perfekt till jul. Den bästa kombinationen av färg och material och tillsammans med den moderna länken skapar en modern, elegant Magnum P.I. Och nu till jul kommer den skimra likt ljusen i granen.

Och hur hade jag matchat klockan? Jo med en skjorta i ton med väskan, (ni förstår jag var är på väg)
IMG_3690.JPG


Skämt åsido hade min monotona vardagsklädsel fått sig ett lyft med en färggrann väska från rolex.
 

Pojken från Götet

Rolex
2-Faktor
Jag hade definitivt valt en 116613LB, en helt fantastiskt fin klocka enligt mig.
IMG_6337.PNG

Just nu har jag bara en ful bag där jag har med allt som behövs. Men varit på jakt efter en snygg portfölj ett tag men aldrig kommit till skott. Detsamma gäller ett inköp av en Rolex, kommer inte till skott där heller. Men när jag väl vinner denna portfölj måste jag köpa en Rolex så det är ju win-win.:D
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
En utav mina favoriter ur aktuellt sortiment är absolut 116619LB. Stealthwealth som funkar till allt. Ett måste på min önskelista.
image.jpeg

Angående varför jag borde vinna är väl för att jag inte alls för längesedan blev nerstängd i en tråd om väskor på lifestyleavdelningen där jag propsade för ryggsäckar istället för diverse andra väskor. Ryggsäckar i all ära, men med nytt jobb kanske man borde passa på att se lite med proper ut med en riktig väska.
 

Inti

Breitling
En 228206 alla dagar i veckan! Det är min absoluta favorit, platina är så ruggigt snyggt!
Min canvas-väska som har använt dagligen i snart 4 år börjar närma sig slutet på sitt liv.
 
Önskningen: Rolex 116610LV.
116610lv-97200-green.jpg


Min motivering till att vinna portföljen: Jag har aldrig ägt en portfölj, men skulle hemskt gärna vilja äga en som jag med stolthet kan bära med mig när jag behöver en väska. Grönt är skönt! (se bara min favoritklocka) och att kunna matcha är det ultimata! En oslagbar kombination.
 

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Jag hade helst valt en 116500. Väntetiderna är ju galna, minskar inte ha-begäret om man säger så... Jag var inte så förtjust i de äldre Daytonorna, med undantag för Zenithen, men den nya keramiska känns helt rätt.

Jag borde vinna den fina portföljen så att köplusten och ha-begäret stillas en aning. Annars slutar det väl illa med något dyrt spontan-köp hos @Nymans Ur 1851 i mellandagarna.

Bild stulen från nätet:
IMG_3084.JPG
 
Topp