• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vinn en terrorist! 1500 inlägg och lite paketöppning

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
1500 inlägg… Jaha. Nu har det gått en bra bit över ett år sedan jag på @Dixie uppmaning registrerade mig på forumet. Först var det en ganska förvirrande upplevelse när man granskade de olika trådarna. Satan va folk kastade referensnummer omkring sig. Man fick googla hej vilt i ett annat fönster så man förstod vad folk pratade om. Det var hyfsat logiskt när man väl kom till Rolex och fortfarande förvirrat när man pratar Panerai :)

La ut den första obligatoriska ”Hjälp mig att köpa första klockan” tråden. Sedan dess har det gått snabbt och blivit en hel del affärer och många trevliga upplevelser tack vare KS

Det här är en tredelad tråd. Dels ska jag få skriva av mig. Det har som sagt var hänt lite på sedan jag registrerade mig. Sedan ska vi hjälpa BCF med lite bidrag där jag hoppas så många som möjligt vill hjälpa till. Även ge er en chans att vinna den i särklass billigaste och coolaste beatern. Till sist blir det paketöppning. Boxen är grön men mer än så säger jag inte.

Det började med en Oris. Trevlig klocka med framför allt en gedigen länk. Den första klocka med automatisk urverk som har tjänstgjort på min handled. Dock inte att bli den sista. Fixade även ett custom strap med hjälp av vår egen Awstraps.
FullSizeRender.jpg


Sedan dök en härlig Seiko Sportsman upp. Mycket för att känna på storleken på något lite mindre och mer dressat. Rolig klocka som funkade till det mesta.
FullSizeRender(2).jpg


Sedan tror jag att jag ropade in den här gamla rackern på en BCF auktion. Inte använd så mycket men kom väl till pass när det stod smoking på det senaste inbjudningskortet. Trevlig liten rackare.

FullSizeRender(5).jpg


Och sedan en ryss som inhandlades här på forumet. Härlig patinering och ett uppdrag så sladdrigt som jag vet inte vad. Inte håller den tiden nämnvärt heller :)
FullSizeRender(3).jpg



Men jag hade hela tiden suktat efter en Breitling. Kikade på många olika modeller och fick god hjälp av pojkarna i Breitlingtråden. Till slut hade jag bestämt mig. Där kom den Avenger II GMT. Var och är så himla nöjd med modellen. Hävdar med bestämdhet att det är en av de bättre moderna Brattarna. 43mm och tillräckligt låg för att enkelt smita in under manschetten.
IMG_7501.JPG


Här någonstans dök min lilla plastkompis upp.
FullSizeRender(1).jpg


Sedan storbror någon månad senare.

image12.JPG


Men som ni märker så var det både högt och lågt. Kände att jag ville ha en rejäl klocka till förutom min Avenger. Då dök MM300 upp som ett paket på posten.
En smula hög men det var något med tavlan som jag gick igång på ordentligt. Och lumen. Vilken lume! Sekundvisaren bara rinner runt den härliga tavlan så att man blir helt salig. Den här kommer jag absolut att äga en gång till. Värdelös länk men perfekt på gummi. Men nu måste jag väl ändå vara nöjd… Det stämde ett tag i alla fall.
FullSizeRender(4).jpg



Men det vore ju trevligt med en Breitling till. Få lite likriktning i den begynnande samlingen. Vad skulle få komplettera Avengern? Det fick bli en Superocean 42mm på mesh. Pluswatch från Italien hjälpte till och det var första gången jag använda C24 och Trusted Checkout. Men paketet kom hem och kärleken uteblev. Beror nog på att min kära lillebror har en likadan som jag klämt sönder ett antal gånger. Sajt och gjort. Jakten gick igång igen…
IMG_7635.JPG


Dom var ganska fina ihop dock!

IMG_7643.JPG


Nu kände jag att det var dags för en Panna. Läste igenom Panerai tråden tre gånger och fick goda tips. Hade nästan bestämt med för en Radiomir men slutade med en PAM0001. Helt fantastiskt nöjd med den här. Blir kär när jag ser den ligga i klocklådan på morgonen. Beställde strap från watchacc som var helt fantastiskt bra. Här har inga säljtankar visat sig än.
FullSizeRender(6).jpg


FullSizeRender(7).jpg

Jaha. Men nu då. Vad ska man ha. Mycket lockade, tittade på alla trådar och läste många recensioner, gick från Omega till Rolex till JLC till AP till… Men efter ett tag så kondenserades tankarna och någonstans så bestämde jag mig. Visst är det en sådan jag ska ha. Säljer jag den och den och nallar en smula på sparkontot så borde det gå vägen. Avengern lades ut på köp och sälj. Men justerade tankegångarna när jag fick ett förslag. Jag började läsa på i den nya riktningen. Till slut ramlade poletten ned. Det var ju en sådan jag ville ha. Varför hade jag inte fattat det innan? Hur kunde jag ha missat det? Sagt och gjort. Efter lite kontakt och förhandlande så hoppade jag in i bilen och styrde kosan mot en annan del av landet för att genomföra affären.

Men innan vi kommer till paketöppningen så kommer vi till det utlovade BCF lotteriet. Cancer är skit och jag är glad att så många här på forumet hjälper till för att stödja Barncancer fonden.

Casio F-91W. Även känd som terroristklockan. Skrev ihop en liten recension kring den för ett tag sedan som verkar ha varit uppskattad. https://klocksnack.se/threads/terroristklockan-casio-f-91w.45231/.

Därför har jag beställt inte mindre än tre exemplar av denna härliga lilla plastdinka som ni har en chans att vinna samtidigt som ni stödjer vårt gemensamma hjärteprojekt.

Reglerna är enkla. I er kommentar så skriver ni vad ni har bidragit med. Lägsta belopp 10kr. För varje tio krona så får ni en lott. Om en vecka så skriver jag helt enkelt upp alla användare som kommenterat på en lapp. 5 lappar med ditt namn om ni skänker 50kr osv. Jag kommer sedan dra tre lotter med tre individuella vinnare och skicka varsin Casio till dom.

För er som har orkat hänga med kommer nu min kanske trevligaste paketöppning. Den som jag har sett fram mest emot måste jag säga. Träffade @Elvis82 i Örebro. Han var sugen på Breitling och jag var sugen på en Rolex. Klocka och en del pengar försvann från mig och in kom en grön liten låda.
Men vilken Rolex landade det på. Var länge helt inställd på sub. 14060M eller en 114060. Men det blev något annat.

Paketöppning.
image1.JPG

Lite ledsen ytterbox. Men det gör inget för jag är glad som ett barn på julafton :)

image2.JPG

Det närmar sig...

image3.JPG


DWELLAH! Rolex 16600 Seadweller från 99. Ny box men i övrigt full set. Jagärsåhimlanöjd!

image4.JPG

Mumma!

image5.JPG

Till råga på allt så visar sig solen från sin bästa sida. Tror inte att min dag kan bli så mycket bättre.

Stort tack KS! Tack för det som har utvecklats till en härlig hobby och ett synnerligen trevligt tidsfördriv. Glöm inte att skänka en slant till BCF och notera det i en kommentar. För visst är det väl så att ni vill ha en Casio beater? Usama Bin Laden hade en och honom gick det ju bra för…

Allt gott
J
 
Senast ändrad:

nissenypon

Omega
2-Faktor
Grattis till ett fint byte och till 1500 inlägg. Kul initiativ med en liten välgörenhetstävling, skriv upp mig på 10 lotter/lappar.
 
Topp