Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintage Airman, den tar jag!

Diskussion i 'Vintage' startad av Denke, 9 mars 2013.

1. Denke
    Trådstartare

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Då vinnaren av passaround-Glycinen var lite långsam så gav jag ett erbjudande om att helt enkelt ta hand om den själv (givetvis kunde stekaren @Davvan inte säga nej, så över en rasslig telelina till Schweiz var affären i hamn).

Så, nu är den hos mig och jag bygger sakta upp vintagedelen av klocklådan igen...

Glycine Airman SST med 24H-visning...en skönt porrig klassiker!

Jag har sedan tidigare en reissue av samma klocka, en SST06 med vanlig 12H-visning och GMT-visare. Lite kul att ha båda varianterna. Och visst är de ett sött par?

Sorry för extremt risigt foto! Ska ta lite fler jämförande bilder och posta... :D

2. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Been there done that, no t-shirt... Hade ju samma tanke tidigare. Hoppas du vågar använda gamlingen mer än jag gjorde. Var livrädd för att den skulle pajja :shock: Jag vet att inte du har samma fjolliga inställning. Lite kul i sammanhanget är att bådas våra klockor ägts av far och son en gång i tiden. Om jag minns rätt så köpte pappan den första när han jobbade på en flygbas i Japan. Han köpte senare en ny SST och gav då den äldre till sin son. Som sen sålde båda 2 till samma köpare. Tror din är den äldre modellen för visst har den det där lilla hålet för hackfunktionen? De senare modellerna hade intern hackfunktion. Snyggt par!! Mitt gamla säger hej... Saknar dem ibland.

3. Denke
    Trådstartare

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Nej, ingen hackingfunktion med pinnhål.

Visst är det lite kul med originalet och re issuen. Tänkte kanske göra samma med en base 22 och en "vanlig vintage"... :)

4. jakob.dala

jakob.dala Axel Oxenstierna

Från:
    Vällingby
    Tycker jag känner igen idén om att samla på sig massor av glycine ; )
    Kanske ska du prova nåt annat?
    Fina pumpor måste jag dock medge : )

5. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Well done, den där känner jag igen och mycket riktigt har den umgåtts med den RicVin hade. Riktigt fin är den och jag hoppas du kan vänja dig med 24-timmarsvisningen...jag gick bet. Grattis, Denke!

6. easy rider

easy rider Dead Man Walking

Mysig duo!

7. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Snygglo! Grattis!

8. Crowolf

Crowolf Guest

Väldans trevlig! Grattis!

9. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Jag tyckte den var riktigt trevlig, jag! Grattis får man väl säga!

Antar att den snart kommer ut på K&S... ;-)