• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage alternativ till Rolex Explorer II?

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Hej forumet,

Jag är en glad kille på 41 vårar som kommit underfund med att jag nog f-n i mig bara gillar vintageklockor. Trots det har jag totalt snöat in på Rolex Exp II:a med vit tavla att bära till vardags när det känns rätt med vit tavla... Det är iofs. den äldre 40 mm. modellen jag snöat in på, men vill ha nå´t ännu äldre - typ 60-70-tal.

Ge mig tips på modeller som skulle passa i både utseende & prisklass, tack!

Alltså "lagom" toolig, gärna i alla fall plask & bad-vattentålig, 38-40 mm (typ), länk, vit tavla. GMT är inte nödvändigt...

Har 5513 & en DJ m blå tavla + ett gäng vintage kronografer, så nå´t som passar in i detta sällskapet är jag ute efter.

Vad är det jag "behöver" egentligen?
Behöver ju inte vara Rolex, men det ska i alla fall vara ett "anrikt" Schweizisk ur.

GO! :D
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Du behöver en av varje.

Jag har ju en av varje, förutom en Exp II:a liknande vintage sak.

Tack för många tips. En Daytona lär det bli. Senare... En 4-siffrig med panda tavla å bakelitring kommer bli min 50-års present till mig själv. (om inte frun fattar vad dom gäller tills dess...) Men just nu har jag kronografer så det räcker.

Tudor Chrono hamnar i samma kategori. Skitsnygga, men ska det bli en Daytona, så är ju Chronon redan blasé. Fast dom är snygga som f-n...

Nivadan var sjukt cool, men fel kategori...
Tyvärr...
En Exp I:a ligger oxå på listan, men senare... I övrigt är förslagen "sådär"... En 1655 vore förstås inte fel, men missar två krav; vit tavla å budget... :)

F-n; finns det inget?!?

HJÄLP!!

;-)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Gillar Omegas Seamaster GMT med vit tavla ganska så mycket. Har sett att dom går för mellan 10-20kr beroende på skicket.

f96e69573b3532913a9807887f137c7a_zps7d664262.jpg

d804025b11e0fc15fb8ea571abba94c9_zpsa59de091.jpg
 
Topp