• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

break out

Omega
Den här va rätt cool!
hd_item_437394_c1ae24a45e.JPG

https://auctionet.com/sv/437394-herrarmbandsur-bifora-kronograf-1960-70-tal?linked_from=thumb
Den var ute för inte så många dagar sedan och är ute nu igen. Förmodligen beroende på den nya texten som är tillagd: "Boettens utsida med smärre märken på vänster sida, troligen lagerskada." Jag frågade, i en annan tråd, vad den "ska" kosta och fick till svar av @Rozzy: "Rent spontant gissar jag på 70-tal, cal Valjoux 773x. Tyvärr kanske inte rostfritt. Udda tillverkare. Bra skick. Minst 2000kr. 3000 om du verkligen gillar den. 4000 den börjar bli dyr..." Bevakningspris förra gången var 3000 kr.
Jag tycker också att den är cool men det är inte läge just nu att köpa en till klocka. Lycka till om du tänker bjuda.
 
  • Like
Reactions: Oew

Oew

Rolex
Den var ute för inte så många dagar sedan och är ute nu igen. Förmodligen beroende på den nya texten som är tillagd: "Boettens utsida med smärre märken på vänster sida, troligen lagerskada." Jag frågade, i en annan tråd, vad den "ska" kosta och fick till svar av @Rozzy: "Rent spontant gissar jag på 70-tal, cal Valjoux 773x. Tyvärr kanske inte rostfritt. Udda tillverkare. Bra skick. Minst 2000kr. 3000 om du verkligen gillar den. 4000 den börjar bli dyr..." Bevakningspris förra gången var 3000 kr.
Jag tycker också att den är cool men det är inte läge just nu att köpa en till klocka. Lycka till om du tänker bjuda.
Gillar den som sagt också men passar inte bra för mig heller just nu att köpa ny klocka! Någon annan på KS kanske är mer sugen :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Man trodde ju att de visste vad de höll på med med prissättning... Hade kanske varit bättre att sänka till 20k igår istället för 25.
Phillips sålde en i november med tråkigare stensättning för 15k. Då hade de estimat 15-25. Svårt det där när det är nischmodeller.

Bara att ta nya tag.
 

Apansson

Torpare
Phillips sålde en i november med tråkigare stensättning för 15k. Då hade de estimat 15-25. Svårt det där när det är nischmodeller.

Bara att ta nya tag.
Jo, har ju känts hela tiden som att det var en glädjeprognos, därför jag inte kunnat tro på det riktigt. Får väl sälja den här till nån ;)
 

Apansson

Torpare
Hade nog känt att ett utrop på 19-20 hade funkat bättre än 25. Men samtidigt litar man ju på att christies kan sin sak. Är rätt besviken, får se vad de anser vi ska hitta på nu. Skulle nog nöja mig med 20 och 5% provision. Blir ju ca 160.000kr till mig vilket jag är nöjd med, någonstans där min absoluta smärtgräns är.
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: Per

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Jag har också sett både med och utan siffror. Har dock lite för dålig koll på modellen generellt för att komma med ett erbjudande. Verkar finnas lite olika storlekar och denna ska vara 38mm. Har sett allt från 36,5mm till 40mm anges...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Udda rekommendation för att komma från dig, men kul klocka, jag gillar den :)
äh, jag har respekt för Breitlings modernare sortiment, det är inget fel i att bygga ihop en schysst klocka med ETA el nåt i en boett med egen konsekvent design, det får man ju ge dem att de har ett eget formspråk.
Jag skulle lätt kunna tänka mig en Callisto, med Lemania 1873, kvalitet och stil för en spottstyver! har haft fingret på köpknappen mer än en gång...
breitling_callisto_chrono_trio
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ascool! Finns det någon smidig lista någonstans på vilka Valjoux som fortfarande är lättservade och vilka minska hålla sig borta från?
 
Topp