• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

virrooo

Audemars
2-Faktor
http://www.ebay.com/itm/262661204410?ul_noapp=true
s-l1600.jpg

Tipsar om denna fina Eterna Kontiki royal quartz. Har snackat en del med säljaren och det finns extra länkbitar, tydligen några stycken så det ska fungera även om man har stora handleder. Jag lyckades pruta ned det till 560 euro, så det kan säkert gå lite till. (Jag köpte en på annat håll så tipsar om de här i hoppet om att den hamnar på KS :))
Vad skulle du säga är ett vettigt pris för dessa? Tack för tipset!
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Vad skulle du säga är ett vettigt pris för dessa? Tack för tipset!
Svårt att säga, de tillverkades bara i 1000 ex och går ju inte att veta hur många som finns kvar i bruksskick. Mellan 3000-6000kr skulle jag säga. Jag såg en som såldes av en handlare för 600 euro tidigare i år, då var den genomgången och i topskick. @Rozzy har ju en här på forumet, han kanske vet med.
 
Senast ändrad:

virrooo

Audemars
2-Faktor
Svårt att säga, de tillverkades bara i 1000 ex och svårt att säga hur många som finns kvar i bruksskick. Mellan 3000-6000kr skulle jag säga. Jag såg en som såldes av en handlare för 600 euro tidigare i år, då var den genomgången och i topskick. @Rozzy har ju en här på forumet, han kanske vet med.
Tack :) När jag kollar urverket på denna så ser det lite slitet ut, men har noll koll på hur mycket det påverkat. Så länge det fungerar så antar jag att allt är fine :D
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Svårt att säga, de tillverkades bara i 1000 ex och svårt att säga hur många som finns kvar i bruksskick. Mellan 3000-6000kr skulle jag säga. Jag såg en som såldes av en handlare för 600 euro tidigare i år, då var den genomgången och i topskick. @Rozzy har ju en här på forumet, han kanske vet med.
Vad fick du ge? ;)
Nja, någonstans mellan 3-7 k skulle jag säga. Mycket klocka (och länk!) för de pengarna.
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Vad fick du ge? ;)
Nja, någonstans mellan 3-7 k skulle jag säga. Mycket klocka (och länk!) för de pengarna.
Det vet jag inte än :) Urverket var kaputt men har lyckats få tag på ett ersättningsverk av samma kaliber (ETA 940.111). Förhoppningsvis landar både klockan och verket snart och det löser sig, då kom jag undan billigt. Men kan ju inte ropa hej än direkt hehe.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Den där är ju bara för cool! Och @Rozzy hur går det med din? Du har inte riktigt svarat på det tycker jag!
@Rozzy har väl ingen DuoPlan heller...
Nej, min är en Monoplan :)

Spännande, intressanta klockor det där!
Min har jag inte gjort något alls åt ännu tyvärr. Har funderat på vad jag skall göra och hur. Jag har dock talat med en urmakare som är duktig och som kan sätta in nytt glas dessutom. Jag har ännu inte fått svar om han vill ta projektet. Vi får se. Jag är sugen på att rensa tavlan lite (värsta möglet) och hade gärna lyft fram index om det är görbart på ett säkert sätt.
 

Oew

Rolex
@Rozzy har väl ingen DuoPlan heller...

Nej, min är en Monoplan :)

Spännande, intressanta klockor det där!
Min har jag inte gjort något alls åt ännu tyvärr. Har funderat på vad jag skall göra och hur. Jag har dock talat med en urmakare som är duktig och som kan sätta in nytt glas dessutom. Jag har ännu inte fått svar om han vill ta projektet. Vi får se. Jag är sugen på att rensa tavlan lite (värsta möglet) och hade gärna lyft fram index om det är görbart på ett säkert sätt.
Medveten om att rozzys inte är en duoplan, men snarlik modell tillverkad ungefär samtidigt. Dessutom väldigt cool!
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
Nej, min är en Monoplan :)

Spännande, intressanta klockor det där!
Min har jag inte gjort något alls åt ännu tyvärr. Har funderat på vad jag skall göra och hur. Jag har dock talat med en urmakare som är duktig och som kan sätta in nytt glas dessutom. Jag har ännu inte fått svar om han vill ta projektet. Vi får se. Jag är sugen på att rensa tavlan lite (värsta möglet) och hade gärna lyft fram index om det är görbart på ett säkert sätt.
Ser fram emot att den blir fixad någon dag. Jag har (nästan) gått i tron att du sålt tillbaka den till dess skapare och blivit så där riktigt obehagligt gåslever-rik. ;)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Misstänkte visarna, de är nyare än vad de ska väl?

Kvalificerad gissning, vad tror du den slutar på?
Borde gå norr om 10-12...värre har gått för mer utan länk men folk kanske fegar ur pga visarna och bandhornet...Jag vet faktiskt nt vad det är för visare men de ska ha tjockare lume...Jag hade gärna köpt länken om nån köper klockan.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Borde gå norr om 10-12...värre har gått för mer utan länk men folk kanske fegar ur pga visarna och bandhornet...Jag vet faktiskt nt vad det är för visare men de ska ha tjockare lume...Jag hade gärna köpt länken om nån köper klockan.
uppdatering... synd att ena endlinken inte är till för screw back autavia... konceptet fallerar.. att hitta en till hl endlinks kmr vara ett projekt... länken i sig spelar inte lika stor roll och då börjar klockan kännas dyr vid det här laget (7100 usd skrivande stund)...
 
Topp