• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Tack för tipset @Oscaro ! Jag bjöd hem den i alla fall :)
Jag kommer att utnyttja de två veckor jag har att kolla upp den om den är doable annars utnyttja Ångerrätten (tips från @Stockholms Auktionsverk själva).
Jag kan tipsa alla att läsa om de fantastiska verken i @aurums eminenta artikel; https://klocksnack.se/threads/delikat-nytillskott.13165/

Askool!
16x27 kräver sin man för att bära upp:)
I am the man! (Om inte, kanske min fru är det...)
2500412211.jpg
2500412211_1.jpg
2500412211_2.jpg
 
Senast ändrad:

Oew

Rolex
Tack för tipset @Oscaro ! Jag bjöd hem den i alla fall :)
Jag kommer att utnyttja de två veckor jag har att kolla upp den om den är doable annars utnyttja Ångerrätten (tips från @Stockholms Auktionsverk själva).
Jag kan tipsa alla att läsa om de häftiga fantastiska verken i @aurums eminenta artikel; https://klocksnack.se/threads/delikat-nytillskott.13165/


I am the man! (Om inte, kanske min fru är det...)
2500412211.jpg
2500412211_1.jpg
2500412211_2.jpg
Kul! Hoppas det ser okej ut inuti och att din fru inte blir för galen i den så du också får chans att bära den!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Kort tid kvar. Frågan är om man vågar buda. Skall inte verket vara signerat? Den du länkade till hade ju ett finare finisherat verk också. Någon som har koll?

Hrm... Det har du faktiskt rätt i.
Ska erkänna att jag inte mer än skummade bilderna när det begav sig. Hade aldrig någon egentlig tanke på att bjuda - min kaxiga "shit ja-kommentar" till trots. ;)
Vet alldeles för lite om fickur för att våga!
Misstänker dock att reservationspriset ligger en bra bit längre upp.

Det sagt...
Kör, ba kör!
Jag hejar på dig! ;)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Hrm... Det har du faktiskt rätt i.
Ska erkänna att jag inte mer än skummade bilderna när det begav sig. Hade aldrig någon egentlig tanke på att bjuda - min kaxiga "shit ja-kommentar" till trots. ;)
Vet alldeles för lite om fickur för att våga!
Misstänker dock att reservationspriset ligger en bra bit längre upp.

Det sagt...
Kör, ba kör!
Jag hejar på dig! ;)
Visste jag att verket är korrekt, trots att jag inte ser någon märkning på verket, då skulle jag bjuda.
 

PeterLu

Omega
2-Faktor
Dubbelfel ger inte ett rätt.
Jag vet inte om jag förstår vad du menar om dubbelfel? Innan mig (som nu säljer den) var det en nyköpare som plockat ut den från Nymans ur (tror jag sålde dom också då). Köparen då är känd också av värderingsmannen på Bukowskis. Kassakvittot (som jag på goda grunder antar att det är) låg i en plastficka med cronometercert mm. När jag själv köpte den från utsprungsägaren.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag vet inte om jag förstår vad du menar om dubbelfel? Innan mig (som nu säljer den) var det en nyköpare som plockat ut den från Nymans ur (tror jag sålde dom också då). Köparen då är känd också av värderingsmannen på Bukowskis. Kassakvittot (som jag på goda grunder antar att det är) låg i en plastficka med cronometercert mm. När jag själv köpte den från utsprungsägaren.
Du tipsar om din egen klocka och du gör det i vintage-avdelningen, dubbelfel.
 

PeterLu

Omega
2-Faktor
Du tipsar om din egen klocka och du gör det i vintage-avdelningen, dubbelfel.
Ah, ok. Då fattar jag! Sorry i så fall, men det är inte precis någon hemlis att den är min. Har ju visar den på KS tidigare. Fast den kanske inte ska ligga i vintage då den är från 90-tal, det är ju tokigt... Tack för klargörandet.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Ah, ok. Då fattar jag! Sorry i så fall, men det är inte precis någon hemlis att den är min. Har ju visar den på KS tidigare. Fast den kanske inte ska ligga i vintage då den är från 90-tal, det är ju tokigt... Tack för klargörandet.

Missade faktiskt att det var din egen klocka du tipsade om - trots att jag sedan länkade till din paketöppning.
Det är väl inte riktigt kutym att tipsa om sina egna annonser här (oavsett om det är vintage eller ej). Misstänker att det trots allt är relativt många av klockorna som säljs på Tradera/auktionshusen som, på ett eller annat sätt, hör hemma här på KS. Hade blivit smått ohållbart om alla skulle tipsa om sina egna ur...
 

Hillarn

Omega
2-Faktor
Kan man buda online på Dalarnas Auktionsbyrå eller får man ta och ringa in? Har registrerat mig men hittar ingen budknapp?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Oj menade att den inte passar i en 2nd execution case. Det där är en 3rd exe dvs helt fel för tavlan, likaså visare, pushers stämmer dock in med tavlan men saknas verkbild så svårt att avgöra vad som hänt här...
Nog dags att ge upp detta för min del, kan bara minnas att det finns två olika skruvboetter till Autavian. Lite udda kombo iaf, undra hur detta gick till. Känns inte som ett nyskapat ihopplock men vem vet.
 
Topp