• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

virrooo

Audemars
2-Faktor
en poormans autavia med ett schysst urverk!!!
http://www.ebay.co.uk/itm/272416092864?_trksid=p2060353.m1438.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT
s-l1600-6.jpg
DIBS! Nu tycker jag vi tillämpar någon slags solidaritetsprincip. Jag har sålt av lejonparten av mina roligaste klockor till förmån för er andra, nu är det er tur att låta mig glädjas lite!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Varken jag eller @Aurum får ihop det men det är ett hopplock där tavlan är från en 1st exec dvs tidigaste autavia exec som kom med full lume/dauphine hands, pushers likaså. Caset är ett 3rd exec(sent serienr). Visarna är för 3rd exec.
Thx. Kul projekt mao. :)

Tavlan ser fin ut även om Auktionsverket som vanligt tror att de fotar en LV-väska eller något åt det hållet.
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Blir nog isf ett dyrt tavelbyte för den som har möjligheten:)
Den kostnaden tjänar du in med råge när du säljer klockan som "blir över". 2nd exec boett + 2nd exec tavla + 3rd exec visare är en ok kombo, blir lättsåld. Sen har du en 1st exec big sub dial med dauphinevisare kvar, inte illa. Bättre tillfälle lär du kanske inte få det närmaste decenniet.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Den kostnaden tjänar du in med råge när du säljer klockan som "blir över". 2nd exec boett + 2nd exec tavla + 3rd exec visare är en ok kombo, blir lättsåld. Sen har du en 1st exec big sub dial med dauphinevisare kvar, inte illa. Bättre tillfälle lär du kanske inte få det närmaste decenniet.
Minst sagt tempting...vet dock inte om jag kommer ha råd...vad tror du den landar på? Min 2nd exec är ju inte så dum den med, fab.suisse o allt..
 

TorNet

Panerai
2-Faktor
Minst sagt tempting...vet dock inte om jag kommer ha råd...vad tror du den landar på? Min 2nd exec är ju inte så dum den med, fab.suisse o allt..
Svårt att gissa vad den slutar på men kan säga att den är mer värd för den som har delar till att återställa en 1st exec än för den som "bara" sitter med en Rindt-tavla för att återställa en 2nd/3rd exec. Sitter man dessutom med delar som gör det möjligt att få ihop två kompletta klockor så har man trumf på hand.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Svårt att gissa vad den slutar på men kan säga att den är mer värd för den som har delar till att återställa en 1st exec än för den som "bara" sitter med en Rindt-tavla för att återställa en 2nd/3rd exec. Sitter man dessutom med delar som gör det möjligt att få ihop två kompletta klockor så har man trumf på hand.
Ska bli intressant att se vad den landar på..är inte så jättesugen på att byta ut min tavla men kan tänka mig rocka den som den är tills man snubblar på rätt case... 7 långa dagar ahead...:)
 
Är det verkligen okej att sälja en Franken klocka av Stockholms auktionsverk ? Borde dom inte vara mer på lästa ? Detta fick jag på mejlen från Richard Heuerpriceguide.com. Franken watch, wrong dial for case/movement/serial/hands, also dial relumed tritium should be radium.

Frågan är om man ska kontakta dom det är ju en sak om det säljs ihop plock på Tradera eller ebay men det är ju en skam när man ser det på dom kända auktionshusen. Folk tar ju förgivet att det är okej klockor som man budar på där.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Är det verkligen okej att sälja en Franken klocka av Stockholms auktionsverk ? Borde dom inte vara mer på lästa ? Detta fick jag på mejlen från Richard Heuerpriceguide.com. Franken watch, wrong dial for case/movement/serial/hands, also dial relumed tritium should be radium.

Frågan är om man ska kontakta dom det är ju en sak om det säljs ihop plock på Tradera eller ebay men det är ju en skam när man ser det på dom kända auktionshusen. Folk tar ju förgivet att det är okej klockor som man budar på där.
Gör en sammanfattning och skriv i deras tråd? - https://klocksnack.se/threads/important-watches-nu-live-på-stockholms-auktionsverk.61955/
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Är det verkligen okej att sälja en Franken klocka av Stockholms auktionsverk ? Borde dom inte vara mer på lästa ? Detta fick jag på mejlen från Richard Heuerpriceguide.com. Franken watch, wrong dial for case/movement/serial/hands, also dial relumed tritium should be radium.

Frågan är om man ska kontakta dom det är ju en sak om det säljs ihop plock på Tradera eller ebay men det är ju en skam när man ser det på dom kända auktionshusen. Folk tar ju förgivet att det är okej klockor som man budar på där.
Behövde du fråga RC för det? Det har ju avhandlats typ 5 poster ovan...För övrigt finns det ju ingen som tvingar dig buda och det är ju tydligt att det finns intresse för den. De som kommer lägga pengarna på det där vet med största sannolikhet vad de lägger pengar på...
 
Behövde du fråga RC för det? Det har ju avhandlats typ 5 poster ovan...För övrigt finns det ju ingen som tvingar dig buda och det är ju tydligt att det finns intresse för den. De som kommer lägga pengarna på det där vet med största sannolikhet vad de lägger pengar på...

Ursäkta mig då jag ska inte posta nåt mer detta var mitt första inlägg på länge så möts man direkt av detta men jag ska inte yttra mig nåt mer.
Jag ville bara få ett utlåtande utifrån också. Jag tänker inte buda på den heller jag tycker bara man kunde ha kört med öppna kort och skrivit i beskrivningen att det är ihop plock av flera klockor.

Det finns säkert dom som tror detta är en okej klocka som budar.
Det jag ville lyfta var att jag tycker man ser allt för mycket tveksamma klockor på dom större auktionshuset och det är inte okej då dom borde vara kunniga på området.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Ursäkta mig då jag ska inte posta nåt mer detta var mitt första inlägg på länge så möts man direkt av detta men jag ska inte yttra mig nåt mer.
Jag ville bara få ett utlåtande utifrån också. Jag tänker inte buda på den heller jag tycker bara man kunde ha kört med öppna kort och skrivit i beskrivningen att det är ihop plock av flera klockor.

Det finns säkert dom som tror detta är en okej klocka som budar.
Det jag ville lyfta var att jag tycker man ser allt för mycket tveksamma klockor på dom större auktionshuset och det är inte okej då dom borde vara kunniga på området.
Ingen orsak att ta illa upp tycker jag. Du har helt klart poänger i vad du säger. Vet inte om man kan kräva att personalen skall kunna små variationer i tavelvarianter och dylikt men ju mer information desto bättre.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Ursäkta mig då jag ska inte posta nåt mer detta var mitt första inlägg på länge så möts man direkt av detta men jag ska inte yttra mig nåt mer.
Jag ville bara få ett utlåtande utifrån också. Jag tänker inte buda på den heller jag tycker bara man kunde ha kört med öppna kort och skrivit i beskrivningen att det är ihop plock av flera klockor.

Det finns säkert dom som tror detta är en okej klocka som budar.
Det jag ville lyfta var att jag tycker man ser allt för mycket tveksamma klockor på dom större auktionshuset och det är inte okej då dom borde vara kunniga på området.
Ingen anledning att be om ursäkt eller ta illa upp. RC är grymt trevlig osv men han är också en dealer....Det är väl ingen som tror att den kommer gå billigt eller under radarn men you get the point..:) Sen får du såklart fråga vem du vill...
För att återgå till din fråga, de vet nog inte om att det är en franken och att tala om det för de resulterar i ett av två utfall där 1) De tar bort den...vilket är rätt tråkigt för de som vet vad det är och vill ha den? alt 2) De låter den vara kvar som den är. Ett tredje möjligt alternativ är att de lyssnar på någon "klocknörd" som kommer med något "påstående" om att de säljer franken...
Som disclosure så ja, jag är intresserad av klockan:)
 
Så bra då :)
Hade man skrivit mer utförlig beskrivningen så kanske inte budgivningen dragit iväg så mycket men det kanske inte spelar någon roll när vi pratar Autavia !
Lycka till med budgivningen.

Jag själv är på jakt efter en Breitling 765 har du en sådan att sälja så är jag intresserad :)
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Så bra då :)
Hade man skrivit mer utförlig beskrivningen så kanske inte budgivningen dragit iväg så mycket men det kanske inte spelar någon roll när vi pratar Autavia !
Lycka till med budgivningen.

Jag själv är på jakt efter en Breitling 765 har du en sådan att sälja så är jag intresserad :)
Budgivningen bör vara långt ifrån färdig ;)
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Så bra då :)
Hade man skrivit mer utförlig beskrivningen så kanske inte budgivningen dragit iväg så mycket men det kanske inte spelar någon roll när vi pratar Autavia !
Lycka till med budgivningen.

Jag själv är på jakt efter en Breitling 765 har du en sådan att sälja så är jag intresserad :)
De är fina, breitling är fortfarande prisvärda. Jag har tyvärr ingen dock:)
Budgivningen bör vara långt ifrån färdig ;)
Hehe..ja typ 10x priset kanske är mer realistiskt...
 
Topp