• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Är det mer än tavlan som är fel om man ser till serienumret? Är det inte värre så är det bara en tavla som saknas för en värdefull klocka. Och då har man fortfarande en jäkligt värdefull tavla över.

Nu vet jag inte hur marknaden ser ut för dessa men det känns väl inte omöjligt att det borde finnas ett antal tidiga 2446or som under åren fått en senare tavla. Kanske rent av den som saknas i denna.. :)

Med prisläget på dessa så måste det fortfarande finnas en hel del marginal kvar. Reluma denna bra med tritium i Asien så har man sen en allmänt accepterad relumad tavla (iom T-märkningen) om man ska tro rävarna.
Knappast några rävar som svarat ännu;)
Hade det varit ett äldre verk hade det varit ett riktigt ihopplock. Nu är det en uppdaterad äldre tavla som kan ha kommit från fabrik.
För mig är det ologiskt att heuer har kvar en tavla 1966-68 men inga visare, verk eller boetter men det har jag redan sagt flera gånger sen får var och en dra sin konklusion. Service hypotesen faller iom tavlan är nyare och då är det (i min värld) bara ett scenario kvar, hopplock från en tid då ingen brydde sig:)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Knappast några rävar som svarat;)
I wouldn't know. Säger kanske en del det med om de inte svarar. :)

Jag är en glad novis men jag tycker fortfarande att den är intressant. Hade allt varit en röra så hade det onekligen varit ett ihopplock men av vad jag förstår så är bara tavlan tidigare. Jag hade gladeligen köpt denna om den inte varit så risigt relumad. Iofs så är det ingen biggie iom man kan reluma den igen med tritium men jag är för lite Heuer-biten för att lägga dessa pengar på ett projekt. Jag hade dremot inte förkastat den helt så länge som den bara kostar en bråkdel av vad en korrekt kostar. Kan man senare hitta "rätt" delar så är jag övertygad om att det går att tjäna fina pengar på projektet.

Önskar hugade spekulanter lycka till! :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Knappast några rävar som svarat ännu;)

För mig är det ologiskt att heuer har kvar en tavla 1966-68 men inga visare, verk eller boetter men det har jag redan sagt flera gånger sen får var och en dra sin konklusion. Service hypotesen faller iom tavlan är nyare och då är det (i min värld) bara ett scenario kvar, hopplock från en tid då ingen brydde sig:)
Frågan är hur du kan veta vad de haft på hyllan och vad deras kunder önskat. Var tavlorna försedda med radium direkt från tavelmakaren? Lade man undan tavlor som servicetavlor? Varför skulle man ha kvar alla gamla delar på hyllan? Tyvärr låter du som en Rolexfanatiker som hängt för mycket på nätet. Förstår inte hur ihopplocket skulle gå till utanför Heuer?
 
  • Like
Reactions: Ako

karloscar

Cartier
2-Faktor
Explorer från 1970. Lågt utrop?

https://www.pantbanken.se/auktioner...20&offset=0&kontor=&sortering=&listposition=4
IMG_6772.PNG
 
Topp