• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

seikoswede

Panerai
Någon som är sugen?

s-l1600-1.jpg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Nick's picks: för dig som gick igång på Mimon igår men som har för dålig självkänsla för att bära okända märken kan vi nu med stolthet erbjuda samma ebauche i en Girard Perregaux, med guldinfattade juveler.
(tavlan dock oklar... edit: antagligen ommålad, kanske fejk, GP-laseretsningen i baklocket känns ju lite "postwar" (asså andra Kuwaitkriget...))
http://www.ebay.co.uk/itm/GIRARD-PE...-Wrist-Watch-Rare-Fine-Timepiece/391646604953
s-l1600.jpg

s-l1600.jpg
 
Senast ändrad:

seikoswede

Panerai
Sugen. Har aldrig burit ett rektangulärt ur. Hur bärs den? Stor/liten jämfört med 34mm vanligt runt ur?


Bärs litet såklart. Men om man som många här på KS gör, alltså kör med olika typer av armband till så funkar det bra tycker jag.

Här en gammal bild på ett loppisfynd och min Seiko SPORK som jämförelse. Som den jubelidiot jag är så har jag sålt dem!

CIMG0374.jpg~original.jpeg


Jim
 
Topp