• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

DrKlocka

Audemars
Jag kommer fan aldrig lära mig att se vad som är fulmålat... Men Indienmålade Orisklockorna som ser ut som barnteckningar kan jag! Håller mig till riktigt mögliga pjäser så vet man vad man får.
Ofta är det lite så. Ser klockan ut att vara för fin kan man börja misstänka att den är ommålad. Självklart finns det felfria tavlor från gamla tider, men det är desto vanligare med ommålade. Är det en Omega modell som ser fin ut men omöjlig att hitta information om eller en likadan är det också läge att vara misstänksam. Det är ju tur att det finns ett så kunnigt forum som man kan fråga också :)
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Något att ha ?
http://www.tradera.com/item/190120/272070257/rolex-6538-james-bond-vintage
upload_2016-12-22_21-50-57.png
 

MartinL

Omega
Känns som att det är en äldre herre, hans tradera account slutar på 52 eller 54 och antar att det är året han är född. Majoriteten av befolkningen känner nog bara till blocket som säljkanal :)

Absolut, förstår att de flesta sannolikt bara känner till blocket och tradera men om jag skulle nasa iväg något så dyrt skulle jag anstränga mig en smula. Typ fråga någon... Om nu klockan har potential att inbringa 350K på en internationell auktion kanske den toppar på hälften på tratten med lite tur.
 

ajvar

Rolex
2-Faktor
Absolut, förstår att de flesta sannolikt bara känner till blocket och tradera men om jag skulle nasa iväg något så dyrt skulle jag anstränga mig en smula. Typ fråga någon... Om nu klockan har potential att inbringa 350K på en internationell auktion kanske den toppar på hälften på tratten med lite tur.
Du har helt rätt i det du säger, problemet är nog att han inte tänker som en ekonom utan tänker att sälja klockan innan hans bortgång så inte hans barn hittar den nån gång i framtiden och bara säljer den för en kaffe peng. Då säljer han den baset på värderingspriset.
Det här är bara vilda spekulationer från min sida som är baserade på en liknande händelse jag var med om nyligen. :p
 

Rulle

Audemars
ligger en omega chronostop geneve driver fr 295 dollar i bra skick på chronotrader just nu !
är sj sugen men får inte köpa denna va mig själv även om skicket är riktigt bra plus priset är löjligt lågt !!

"
For sell my OMEGA CHRONOSTOP 145.010 in good condition.
This watch is special and higthly collectibe


Case (35mm) & crown: unpolished and in excellent condition
Original omega signed crown and original omega signed glass


Dial & hands:
Fully original and MINT


Movement:
The 17 jewels Omega caliber 865 is in fully working condition, with chrono hand starting and resetting as it should.
However, service history may 2016


Price:

295 USD - shipping Worldwide "

http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=61865

snälla låt denna gå till forumet !!
riktigt cool modell !!!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
ligger en omega chronostop geneve driver fr 295 dollar i bra skick på chronotrader just nu !
är sj sugen men får inte köpa denna va mig själv även om skicket är riktigt bra plus priset är löjligt lågt !!

"
For sell my OMEGA CHRONOSTOP 145.010 in good condition.
This watch is special and higthly collectibe


Case (35mm) & crown: unpolished and in excellent condition
Original omega signed crown and original omega signed glass


Dial & hands:
Fully original and MINT


Movement:
The 17 jewels Omega caliber 865 is in fully working condition, with chrono hand starting and resetting as it should.
However, service history may 2016


Price:

295 USD - shipping Worldwide "

http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=61865

snälla låt denna gå till forumet !!
riktigt cool modell !!!
Ser dock rätt blankpolerad ut, eller? Kanske något för @McGyver ?
 

rogart-63

Patek
ligger en omega chronostop geneve driver fr 295 dollar i bra skick på chronotrader just nu !
är sj sugen men får inte köpa denna va mig själv även om skicket är riktigt bra plus priset är löjligt lågt !!

"
For sell my OMEGA CHRONOSTOP 145.010 in good condition.
This watch is special and higthly collectibe


Case (35mm) & crown: unpolished and in excellent condition
Original omega signed crown and original omega signed glass


Dial & hands:
Fully original and MINT


Movement:
The 17 jewels Omega caliber 865 is in fully working condition, with chrono hand starting and resetting as it should.
However, service history may 2016


Price:

295 USD - shipping Worldwide "

http://chronocentric.com/forums/chronotrader/index.cgi?page=1;md=read;id=61865

snälla låt denna gå till forumet !!
riktigt cool modell !!!
Lurigt ibland på chronocentric? Många bluffannonser? Annars ser den okej ut förutom att den är ordentligt polerad.
 

Rulle

Audemars
Lurigt ibland på chronocentric? Många bluffannonser? Annars ser den okej ut förutom att den är ordentligt polerad.


haha ja lurigt kan man verkligen säga att det är !
fast man kan hitta en hel del saker till bra pris och mycket ovanliga saker !

bluffannonser vetifan om där är så mycket men står en hel del varningsinlägg i alla fall!
men det är alltid svårt att lita på folk om dom verkligen kommer skicka något efter man pungat upp antal tusen till dom.. men det är likadant på blocket !
men man blir alltid mer nervös när det gäller personer utanför europa !
 

Rulle

Audemars
FYI! Tänkte slå till på denna men säljaren verkar skum (skickade 6st PayPal fakturor på mindre belopp istället för en på hela - dessutom med en total som blev mindre än avtalat) => genomförde inte köpet!

Låter ju lite skrämmande ! Skickade faktiskt mail till han och frpgade lite och fick svar rätt sent och han svarade bara på en av tre frågor... fast priset var ju bra ! På en driver dessutom !
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
FYI! Tänkte slå till på denna men säljaren verkar skum (skickade 6st PayPal fakturor på mindre belopp istället för en på hela - dessutom med en total som blev mindre än avtalat) => genomförde inte köpet!

Har också mejlat med honom...
Fick inte svar på var han höll till, och nu verkar han helt ha försvunnit från jordens yta.
Har redan bestämt mig för att backa - råder andra att göra detsamma.

Märkligt beteende. Men det behöver iofs inte innebära att han är en scammare.
...och är han det så är han en ganska dålig sådan. A och O är ju att man kommunicerar med den man verkligen vill ha pengar ifrån. ;)
 
Senast ändrad:
Den j@veln är en polisanmäld bedragare och inget annat.
Har också mejlat med honom...
Fick inte svar på var han höll till, och nu verkar han helt ha försvunnit från jordens yta.
Har redan bestämt mig för att backa - råder andra att göra detsamma.

Märkligt beteende. Men det behöver iofs inte innebära att han är en scammare.
...och är han det så är han en ganska dålig sådan. A och O är ju att man kommunicerar med den man verkligen vill ha pengar ifrån. ;)
 
Topp