• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Bra val!
Grymma klockor, en av mina absoluta favoriter i min samling:)
IMG_0684.JPG

Priser på den roliga delen av vintageklockor har klivit iväg ordentligt de sista åren, har inte själv spanat på CK2444 sedan jag köpte min för snart ett år sedan.
Den i första länken tycker jag är dyr, den andra har kool patina (fortfarande pricy) medan den tredje ser fin ut och ok prissatt.
Kolla med handlarna om de har Extract from the archieves tillhörande klockan, bra system Omega har för att ha koll på början av historiken av klockan.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Bra val!
Grymma klockor, en av mina absoluta favoriter i min samling:)
IMG_0684.JPG

Priser på den roliga delen av vintageklockor har klivit iväg ordentligt de sista åren, har inte själv spanat på CK2444 sedan jag köpte min för snart ett år sedan.
Den i första länken tycker jag är dyr, den andra har kool patina (fortfarande pricy) medan den tredje ser fin ut och ok prissatt.
Kolla med handlarna om de har Extract from the archieves tillhörande klockan, bra system Omega har för att ha koll på början av historiken av klockan.

Ledsen för sen respons! Känner mig själv alldelles för oinsatt i www-världen för att våga rekommendera någon. @Weasel har en fin CK2444, han kanske har någon input? @krämbulle ?

Väldigt fina, och roliga klockor - skulle gärna adderat en Omega själv till samlingen.

För mig är den sista av exemplen ovan den som lockar mig mest även om jag är förvånad över prisnivån - här har jag dock inte hängt med på sistone och som redan nämnts så har priserna klivit iväg ordentligt. 18' för en CYMA låter dock saftigt.

Märket di sig river ju naturligtvis priserna norrut på Omegorna. Tipset kan väl vara att kika på andra märken, som ligger lägre i pris, om man nu gillar proviniensen, modellerna och känslan i en WWW.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ser ommålad ut men boette när bra, haft en likadan själv. Kostade knappa 3' då och den var riktigt fin.
Intressant att man valt att måla en lecoultre tavla istället för jaeger lecoultre. Oftast brukar väl jlc värderas högre än enbart lecoultre (som var för den amerikanska marknaden?)?
 

BoEtt

Rolex
Japp en hel del kul, men det är sällan det är fyndläge hos Dalarnas. Tycker t o m att priserna kan vara i överkant ibland.
Tycker att det mesta springer iväg numera. Då har jag bara haft det här som intresse i ett års tid, känns som att det hänt en del på ett år.
Sen funderar jag över vem som köper in alla dessa 18K uren. Är det guldsamlare som säljer boett och urverk var för sig?
 
Topp