• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Gummo

Joker
2-Faktor
Bara skrot, inget att se där...
Ingen budar på detta utom @eriksson850 Blir garanterat kalsonggrepp och utfrysning om nån fular. Punkt!
Precis tänkte just på den
Mycket möjligt, liknar den som @Gummo har.
Certinan må ha samma verk men är låångt ifrån den charm och utstrålning som denna skönhet...
IMG_0356.JPG
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Senast ändrad:

Rolfen

Rolex
IMG_2199.PNG
IMG_2198.PNG

Vem faaaaan budade över? :rage:
Fram till ett halvårsedan gick det att fynda klockor hos det auktionshuset, då dom var rätt nystartade. Var ett favoritställe för mig då jag hade gångavstånd dit och som sagt det fanns fyndchans, men nu verkar all världens klocktokar hittat dit och varje vecka säljs klockor till överpriser. Det finns gott om folk med mer pengar än förstånd. Här är två exempel på otestade (oftast när dom skriver otestad betyder det stendöd) klockor som jag tyckte gick för dyrt.
1400kr plus avgifter
1400kr.jpg


2800kr plus avgifter
2800kr.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fram till ett halvårsedan gick det att fynda klockor hos det auktionshuset, då dom var rätt nystartade. Var ett favoritställe för mig då jag hade gångavstånd dit och som sagt det fanns fyndchans, men nu verkar all världens klocktokar hittat dit och varje vecka säljs klockor till överpriser. Det finns gott om folk med mer pengar än förstånd. Här är två exempel på otestade (oftast när dom skriver otestad betyder det stendöd) klockor som jag tyckte gick för dyrt.
1400kr plus avgifter
1400kr.jpg


2800kr plus avgifter
2800kr.jpg
Jag var där och testade -8000 och 6139 ovan och allt funkade. De hade klockorna liggande i en hög i en liten kopp. Sa till dem att de kostar en del så de kanske inte borde ligga i en hög och repa varandra, de hade ingen aning om vad det var de sålde.
 

Rolfen

Rolex
Jag var där och testade -8000 och 6139 ovan och allt funkade. De hade klockorna liggande i en hög i en liten kopp. Sa till dem att de kostar en del så de kanske inte borde ligga i en hög och repa varandra, de hade ingen aning om vad det var de sålde.
Nä klockor är inte deras starka sida, jag har varit på dom om att i alla fall skiva ut om det är herr eller damur, då det kan vara svårt att se ibland. Har faktiskt sett att dom har börjat skriva ut mått på vissa (dock inte alla) så det har blivit lite bättre. Men som sagt fyndläget hos dom är borta, nu får man hoppas på att det dyker upp något obskyrt från ens önskelista där det kan vara okay att betala ett litet överpris.
 
Topp