• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

JohanHLM

Rolex
Förvisso inget tips då auktionen redan är avslutad. Känns som att intresset för gamla Heuer blivit helt knasigt. Denna var förvisso "billig" jämfört med den som gick förra veckan men denna kräver nog en hel del omvårdnad.
IMG_0817.JPG

http://da.auction2000.se/auk/w.Object?inC=DA&inA=20170314_1336&inO=76
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor

BCKSTRM

Rolex
Jag kan verkligen inte fatta att någon pröjsar 31k+ provision för det där......
Enig, investerare utan koll som köper allt med Heuer på tavlan eller vad sker?
Kan hålla med men såg häromdagen en liknande (om inte likadan) men i bättre skick gå för 130k...

Edit: Jag som var ute och cyklade som vanligt... inre alls samma modell men men... gick iaf för ca 130k (ink provis)
https://whitelabel.globalauctionpla...d1-9ab2-a73e00a697f5?clienturl=sterling-vault
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor

JohanHLM

Rolex
Ja för ingen entusiast går väl igång på det där....

Den som gick på SAV? each to his own men 130k lägger jag hellre på på en keramisk daytona:D
Det var den på SAV jag syftade på när jag benämnde denna som "billig". Priset på den var ju också helt galet men marknaden har ju alltid rätt så det är väll bara att konstatera att jag aldrig kommer köpa en gammal Heuer. Finns så mycket roligare vintage med annat varumärke på tavlan att hitta för de pengarna.
 

Karatekid

Vacheron
2-Faktor
Det var den på SAV jag syftade på när jag benämnde denna som "billig". Priset på den var ju också helt galet men marknaden har ju alltid rätt så det är väll bara att konstatera att jag aldrig kommer köpa en gammal Heuer. Finns så mycket roligare vintage med annat varumärke på tavlan att hitta för de pengarna.
Det är inte det värt det för de här pengarna som du säger...Heuer var som roligast när de kostade runt 25-50:)
Jag var inne på 27,5...
Du är inte friskt...jag kan remittera dig till psyk och ta hand om din flinga under tiden:D
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
En liten varning om denna klocka! Klockan är kult i sig och inget att anmärka på. Om ni är sugna, tänk på att det står att batteriet inte är bytt. Kvartsverket från Slava är mycket svårt att få igång då gummipackningen oftast har "smält" till en sörja som är omöjlig att får ordning på. Det framgår inte om klockan fungerar eller ej! Hör med säljaren om verket är ok! Funkar klockan, så har ni en riktig häftig kuriosa klocka!:)
http://www.tradera.com/item/190307/...aget-i-hockey-batterikloka-fran-ost-1980-tal-
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
En liten varning om denna klocka! Klockan är kult i sig och inget att anmärka på. Om ni är sugna, tänk på att det står att batteriet inte är bytt. Kvartsverket från Slava är mycket svårt att få igång då gummipackningen oftast har "smält" till en sörja som är omöjlig att får ordning på. Det framgår inte om klockan fungerar eller ej! Hör med säljaren om verket är ok! Funkar klockan, så har ni en riktig häftig kuriosa klocka!:)
http://www.tradera.com/item/190307/...aget-i-hockey-batterikloka-fran-ost-1980-tal-

Hur är det rimligt att någon som kallar sig KLOCKANS, och har nästan 7000 omdömen, har så dåliga annonser?
Men det är klart, svårare att bli ställd till svars om man knappt skriver något.

Hur som helst... Inget intresse av klockan i sig, men bra heads-up!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Hur är det rimligt att någon som kallar sig KLOCKANS, och har nästan 7000 omdömen, har så dåliga annonser?
Men det är klart, svårare att bli ställd till svars om man knappt skriver något.

Hur som helst... Inget intresse av klockan i sig, men bra heads-up!
Tycker också det är märkligt. Det är inte så svårt att kolla om batteriet får igång klockan eller ej! Det är ju betydligt enklare för en säljare att testa funktion och slippa arga kunder. Allt blir så mycket enklare för alla parter!
 

DrKlocka

Audemars
Hur är det rimligt att någon som kallar sig KLOCKANS, och har nästan 7000 omdömen, har så dåliga annonser?
Men det är klart, svårare att bli ställd till svars om man knappt skriver något.

Hur som helst... Inget intresse av klockan i sig, men bra heads-up!
Köper troligtvis upp dödsbon och liknande, stora volymer och saknar troligtvis kunskap för att fixa till klockorna. Verkar syssla med frimärken, vykort och dylikt. Har köpt ett par därifrån och varit nöjd ändå. Men räkna med servicebehov på mekaniska klockor från denne.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Denna typ av tavla har använts av ATP där en hel del tillverkare levererat urverk. Skulle kunna vara ärlig men att någon i efterhand ristat in en extra pil men kan givetvis också vara så att den inte är korrekt.
gissar att den är korrekt men nån har kladdad dit en pil till som @JohanHLM säger

Råkade bli så att jag knep den när ni sa att den var legitim - kan ni ge lite bakgrundsinfo? Vad är ATP? Antar att klockan var issued, men till vem? Har googlat utan vidare framgång... :bag:
 
Topp