• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

BoEtt

Rolex
På tal om Rancherodesign, en 165.003. Den här tavlan känns inte helt ok, eller vad säger experterna?
https://sikoauktioner.se/auktion/304845
upload_2017-6-3_12-1-21.png
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vet faktiskt inte , kanske också va helt fel benämning på den klockan. Jag skrev så , så att man inte mixar ihop dom :)
Ska jag va ärlig har jag t.o.m glömt av ref nr på den sesmaster boetten vi diskuterar. Kan du ref nr?
Finns väl bara två? Med och utan centrumsekund? Men är inte speciellt påläst då jag alltid tyckt Rancheros varit lite för dyra.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Finns väl bara två? Med och utan centrumsekund? Men är inte speciellt påläst då jag alltid tyckt Rancheros varit lite för dyra.
Sant , man ångrar sig ju lite när man inte godtog erbjudandet om att få köpa en sådan seamaster vi diskuterar, ocirkukerad i nos skick för 8k.
Jag bangade för jag va på jakt efter Rancheron och tyckte denna modellen inte va cool nog pga den Inte hade broad arrow visarna .....
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Om man jämför denna och den som gick på Tradera tycker jag personligen inte att denna är värd 20k
Den på Tradera va riktigt bra , även ifall 24k för den va mycket kändes det ändå inte helt tokigt på något sätt.
Skulle inte förvåna mig om denna slutar runt 25k trots skicket. Omöjligt att bedöma tavlan på auktionsbilden också måste tilläggas
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Om man jämför denna och den som gick på Tradera tycker jag personligen inte att denna är värd 20k
Den på Tradera va riktigt bra , även ifall 24k för den va mycket kändes det ändå inte helt tokigt på något sätt.
Skulle inte förvåna mig om denna slutar runt 25k trots skicket. Omöjligt att bedöma tavlan på auktionsbilden också måste tilläggas
27' slutade den på, men här är det ju provision så...
 
Topp