• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

Ariste

Audemars
2-Faktor
För de händiga!
https://www.bukowskismarket.com/items/414886-armbandsur-herr-2st-omega-1970-tal

kan bli otroligt fina om det får lite kärlek, jag är inte rätta mannan för detta!
(kan däremot vara en intressent om de säljs efter uppiffning!)
Guld-på-stål-boetter som är genomnötta kan vara charmigt men även otroligt störande, jag är all-for patinering och spår av användning men väldigt kluven till just genomnötningar. Stål är så mycket enklare att jobba med...men guld har sin charm....här f¨år du det bästa av två världar! :)
 

Hardy

Thug
Guld-på-stål-boetter som är genomnötta kan vara charmigt men även otroligt störande, jag är all-for patinering och spår av användning men väldigt kluven till just genomnötningar. Stål är så mycket enklare att jobba med...men guld har sin charm....här f¨år du det bästa av två världar! :)

Tycker att genomnötiningar verkligen kan ha sin charm. ser ut att ha varit i krig!
just nu på 2300 för båda, vilket är galet bra
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Om du har färdighet/verktyg/tid för att putsa upp dem kan du sälja dem på tratten för ca 2000kr st.
då är det ju billigt imo.
2300 + provision + nytt glas + frakt = minst vad man kan få ut på tradera. Det är trots allt snikuren från Omegas mörkaste tid vi pratar om och den guldbelagda är skrot. Så nej, detta är inte ett galet bra pris.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Inte helt vanlig modell. Dock rätt ful boett... Kanske blir den fin med en taveltvätt, skön fadening på den.

$T2eC16N,!)0E9s37E2(DBRc15wlp0g~~60_57.JPG


http://www.ebay.co.uk/itm/400476010492?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1438.l2648
 
Topp