• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Sitter bara med telefonen utomhus, men tycker den ser fin ut?

En fråga bara, vet du om det är cookie monster som säljer den?
$_3 (6).JPG
images (1).jpg
 

deddas

Rolex
Det är alltså så min har sett ut från början! :D

Allt är i sin ordning vad jag kan se men kan tycka det är lite tråkigt med NOS skick på en sån klocka, man vill ju våga bära den :)
Det kan jag hålla med om. NOS är tråkigt!
Vet du vad det är för prisspann på dessa idag? Enligt vad jag sett på Ebay verkar de ligga mellan 8'-20' stämmer det?
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Det kan jag hålla med om. NOS är tråkigt!
Vet du vad det är för prisspann på dessa idag? Enligt vad jag sett på Ebay verkar de ligga mellan 8'-20' stämmer det?
Jättesvårt att värdera dessa, har ingen bättre prisreferens än det du anger. Har fått många förfrågningar om jag vill sälja min men eftersom det inte varit aktuellt så har jag inte bett om att få bud. Vet inte var den ligger om den skulle komma ut på marknaden idag.
 

deddas

Rolex
Jättesvårt att värdera dessa, har ingen bättre prisreferens än det du anger. Har fått många förfrågningar om jag vill sälja min men eftersom det inte varit aktuellt så har jag inte bett om att få bud. Vet inte var den ligger om den skulle komma ut på marknaden idag.
Jag håller med. Tycker det spretar väldigt mycket. Spretningen har väl säkert med att göra vilken referens det är också(självklart). Hur som är det riktigt snygga!
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Jag håller med. Tycker det spretar väldigt mycket. Spretningen har väl säkert med att göra vilken referens det är också(självklart). Hur som är det riktigt snygga!
Så är det och förstås även skick.

Om vi återgår till objektet ifråga så hade jag nog kunnat tänka mig betala ett par lappar mer än den står på nu (knappt 6k) men troligen kommer denna dra iväg. Gissar att det finns minst ett par Calypsomaticsamlare som vill ha en NOS 7085 i samlingen. Frågan är hur mycket de relumade visarna drar ner.
 

deddas

Rolex
Så är det och förstås även skick.

Om vi återgår till objektet ifråga så hade jag nog kunnat tänka mig betala ett par lappar mer än den står på nu (knappt 6k) men troligen kommer denna dra iväg. Gissar att det finns minst ett par Calypsomaticsamlare som vill ha en NOS 7085 i samlingen. Frågan är hur mycket de relumade visarna drar ner.
Agreed.
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Grym som NOS tycker jag, även om jag brukar föredra mögel. Synd på visarna men det vägs ju upp av ULTRA RARE bandstift! Som @StarMan säger har den potential att dra iväg, men åtta-tio är den lätt värd tycker jag.
11k var inte hutlöst. Plussar man på frakt och skatt hamnar man dock runt 13-14k innan den är hemma.
 

JohanHLM

Rolex
Här var något mycket intressant. "Porto Portugal " . Vad tror ni att den landar på? Säljaren lär bli överraskad iaf. Jag är sugen men den har redan nästan 1000 visningar så det är nog fler rävar som spänt väntar slutsignalen.
http://www.tradera.com/item/1917/284764073/klocka-chronometre-zenith-port-portugal-aldre
Fanns med även på min lista. Frågan är bara hur verket ser ut. Jag har dålig koll på hur lätt/svårt det är att hitta delar. Ser ut som att det finns lite korrosion på visarna men tavlan ser fin ut så förhoppningvis är verket inte fuktskadat.
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Fanns med även på min lista. Frågan är bara hur verket ser ut. Jag har dålig koll på hur lätt/svårt det är att hitta delar. Ser ut som att det finns lite korrosion på visarna men tavlan ser fin ut så förhoppningvis är verket inte fuktskadat.

Ja, man bör väl ha en hel del budget "över" för att eventuellt åtgärda verket? Tänker att det kan springa iväg...
Tänker också att det förmodligen är en del som behöver fixas - ser ju ut som regelrätt rost på visarna.
Men, som du säger, tavlan ser ju väldigt fin ut. Lite märkligt...

Riktigt stilig klocka överlag!
 

Kapka

Omega
Japp, reservdelar för cal 135 växer nog inte på träd men man kan ha tur och bli positivt överraskad när man öppnar den. Ser ut som en spricka i glaset kl 2. Det kan ha orsakat rost på visarna. Oavsett, sjukt intressant objekt tycker jag. Man kanske ska se över semesterbudgeten och meddela frugan försiktigt efter några glas vin :D.

Ja, man bör väl ha en hel del budget "över" för att eventuellt åtgärda verket? Tänker att det kan springa iväg...
Tänker också att det förmodligen är en del som behöver fixas - ser ju ut som regelrätt rost på visarna.
Men, som du säger, tavlan ser ju väldigt fin ut. Lite märkligt...

Riktigt stilig klocka överlag!
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Här var något mycket intressant. "Porto Portugal " . Vad tror ni att den landar på? Säljaren lär bli överraskad iaf. Jag är sugen men den har redan nästan 1000 visningar så det är nog fler rävar som spänt väntar slutsignalen.
http://www.tradera.com/item/1917/284764073/klocka-chronometre-zenith-port-portugal-aldre
Ett ur som väcker habegär även om jag hellre skulle vilja ha en tidig cal 135.

Vad säljer en sådan för tro? Räcker 30K om verket är i fint skick?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Här var något mycket intressant. "Porto Portugal " . Vad tror ni att den landar på? Säljaren lär bli överraskad iaf. Jag är sugen men den har redan nästan 1000 visningar så det är nog fler rävar som spänt väntar slutsignalen.
http://www.tradera.com/item/1917/284764073/klocka-chronometre-zenith-port-portugal-aldre
Ja, han lär bli överraskad, och kanske köpa nya glasögon, så han kan googla "Port royal" istället :) Är sekundvisare utbytt btw?

Hur ser man vilket verk det är och hur gammalt det är @LongCon ?
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Ja, han lär bli överraskad, och kanske köpa nya glasögon, så han kan googla "Port royal" istället :) Är sekundvisare utbytt btw?

Hur ser man vilket verk det är och hur gammalt det är @LongCon ?
Har varit intresserad av cal 135 förut och googlat en del. Hur man ser vilket verk det är vet jag inte förutom att andra Port Royal har det verket.

Här är en matnyttig tråd om 135:
http://forums.watchuseek.com/f27/ze...35-overview-859709.html#/topics/859709?page=6
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Topp