• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage - Auktionstipstråden - aktuella auktionstips

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
...om du behöver en sleeper till släktfesten eller jobbintevjun men ändå vill visa din löööv för mekanisk kokkonst... ...look no further... Chronoswiss var monumentala i mekanikens återkomst i ära! och äras bör! 2892 garanterar ju rimliga servicekostnader, och Guldrotor, mmmmm...:)
(med min tumregel om hälften på BIN så får du loss den för £500...)
http://www.ebay.co.uk/itm/Chronoswiss-Pacific-100m-automatic-mens-watch-/221729083890

IMG_5164_zpsdtplmbos.jpg


Kisa lite och tänk "Eine Patek Philippe gehört einem nie ganz allein...."
IMG_3195_zpsjcm8fjuf.jpg
 

Fistface

Friends of KS
Var ruskigt sugen på denna High Beat 26 stenars stencoola Citizen Leopard! Tyvärr är rotorn utbytt! Varning om någon var sugen!
Tavlan 26 stenar (Rotorn 21 stenar) synd, mycket läcker annars. Vad säger ni!

http://www.tradera.com/item/190202/229513044/citizen-leopard-superbeat
På jakt efter en Citizen, men blev också avtänd av den utbytta rotorn på denna. Tänker inte falla i "det där kan jag fixa"-fällan. Har gjort det för många gånger.
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Någon som har koll på om Speedyn på tradera är cal.321 eller cal.861? Säljaren vägrar svara (vet troligtvis inte vad jag menar) och enligt bilderna skulle den lika bra kunna vara en 68/69-transitional, värdet skiljer ju ändå runt 10k beroende på verk.

http://www.tradera.com/item/190118/229704954/herrklocka-omega-speedmaster-first-man-on-the-moon

Visarna är ju dessvärre bytta :(. NiklasArvid?


är inte 100% säker, men tror inte det finns nåt sätt att se skillnad från utsidan?

huvudvisarna är ju bytta till den där konstiga trubbiga varianten som jag inte riktigt vet var de hör hemma, och en senare chronosekund...
 

sweedee

Cartier
Ta bort denna post om det är inte tillåtet. Tänkte att det kanske är lämpligare här istället för att bumpa militärtråden. Tänkte bara göra en snabb intressekoll. Hade eventuellt tänkt sälja min Timor efter Service hos en kille i UK som säljer mestadels militärklockor. Vill gärna skippa ebay/tradera osv osv så tänkte höra om någon var intresserad här. Jag gav 1800:- och vill väl ha däromkring.

wkSK.jpg
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
En allmän reflektion!

Skummar igenom Kaplans kvalitet den 16 maj och hittar Certina Argonaut och T&C samt mängder av sk enklare ur. Har Kaplans bytt strategi eller är det kunden som lämnar in varan som bestämt vill vara med på kvalitetauktionen!?

Är det helt enkelt "Antikrundan" som spökar! Enklare ur till "bra" pris!
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
En allmän reflektion!

Skummar igenom Kaplans kvalitet den 16 maj och hittar Certina Argonaut och T&C samt mängder av sk enklare ur. Har Kaplans bytt strategi eller är det kunden som lämnar in varan som bestämt vill vara med på kvalitetauktionen!?

Är det helt enkelt "Antikrundan" som spökar! Enklare ur till "bra" pris!


Noterade samma sak, känns som att väldigt många av dessa ur borde ligga på auktionen på lördag..
Utfyllnad?
 

nifag

Cartier
En allmän reflektion!

Skummar igenom Kaplans kvalitet den 16 maj och hittar Certina Argonaut och T&C samt mängder av sk enklare ur. Har Kaplans bytt strategi eller är det kunden som lämnar in varan som bestämt vill vara med på kvalitetauktionen!?

Är det helt enkelt "Antikrundan" som spökar! Enklare ur till "bra" pris!
Jag tror snarare att det handlar om ovanligt bra skick. De du nämner är ju till synes NOS med originalband och spännen. Detta tycker jag man brukar se på kaplans kvalitet. Superintressanta ur tycker jag!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Jag tror snarare att det handlar om ovanligt bra skick. De du nämner är ju till synes NOS med originalband och spännen. Detta tycker jag man brukar se på kaplans kvalitet. Superintressanta ur tycker jag!


Jo, fast handlar kvalitet om skick!? Ville bara försöka hitta en trend - men som du säger är det nog så att NOS är orsaken!:)
 
Topp