Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintage Cortebert

Diskussion i 'Vintage' startad av andredias95, 20 juli 2015.

1. andredias95
    Trådstartare

andredias95 Torpare

Från:
    Göteborg
    Hittat klockan hemma i Portugal, tror den kan ha tillhört min farfar som min far sedan ärft. Båda är döda så kan inte fråga de. Har sökt å sökt online men hittar typ inget så vänder mig till er nu. Den har ett nummer på baksidan där det står 5614.

Bifogade filer:

Fixoflex, LongCon och rogart-63 gillar detta.
  2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Cortebert hittar du säkert ? https://en.wikipedia.org/wiki/Cortébert_(watch_manufacturer) . Men du menar just den modellen ? Årtal o.s.v . Snyggt band f.ö .Troligen inte ett originalband. Att hitta nåt register över serienummer är nog omöjligt . Men ta reda på vilket verk som sitter i klockan . Och på så sätt ringa in årtalet . Skulle gissa slutet -60

Senast ändrad: 20 juli 2015
    andredias95 gillar detta.
  3. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Synd att bandet är förstört? tissot s grand prix länkar är riktigt tuffa och ovanliga. Klockan var ju dock också rätt trevlig :)

Senast ändrad: 21 juli 2015
  4. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Trevlig klocka! Gillar loggan!

5. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Cortebert är helt klart en kvalitetsklocka. Ofta använd i offentliga sammanhang (läs järnväg)!

Fin klocka!

6. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Förstört? Fanns säkert i olika versioner? Eller tänkte du på något specifikt?

andredias95 och eriksson850 gillar detta.
  7. Tripeiro.

Tripeiro. Friends of KS

Mycket fin! Nedan en bild på min tidigare Cortebert, som försvann! :( Dom har gjort många fina klockor. "Mycket" vanliga i Portugal. Är man sugen på en så finns det alltid till salu på www.olx.pt, ofta ligger dom på 1-2 lax, dock så får man vara beredd på att det inte alltid är lätt att få svar från Portugiserna när man skriver på engelska. :)

Cortebert.jpg

8. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Nja, först trodde jag det var ihopsatt av delar från olika länkar. Jag tyckte det såg ut som att ena delen liknade sådana som tillverkades av Ricoh eller citizen och andra delen från en Tissot grand prix länk. Även att stålet på delarna såg ut att ha oxiderat olika.
    Sedan blev jag lite osäker och försökte googla, men hittade ingen Tissotlänk som såg ut på det där sättet.
    Eftersom jag blev lite mer osäker editerade jag dit ett ? efter mitt påstående. :)

Har du koll på om det funnits Tissotlänkar av den där modellen?

9. andredias95
    Trådstartare

andredias95 Torpare

Från:
    Göteborg
    Tur att man kan portugisiska då ;)

Tripeiro. gillar detta.