Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintage dressare med NATO?

Diskussion i 'Vintage' startad av raketa, 8 november 2013.

?

NATO på vintage dressur?

1. Ja!

13 röst(er)
    54,2%
  2. Nej...

6 röst(er)
    25,0%
  3. Beror på modell/märke/pris/boettfärg/annat (förklara i tråden!)

5 röst(er)
    20,8%
  1. raketa
    Trådstartare

raketa Bonde

La just en order för en stund sen på några NATO band. En av dem ska till en Tissot kronograf som inte är vintage, de andra ska paras ihop med två gamla goda Seamasters.

Det kommer antagligen se ut ungefär såhär (bild från google, men jag kompletterar tråd med egna bilder så fort jag får hem paketet):
    Jag personligen tycker det ser preppy/casual ut, och att det inte alls är något fel med det, men jag har hört många säga emot mig och de vanligaste argumenten jag fått höra är väl att det får klockorna att se billiagare/mindre exklusiva ut eller att de kommer att likna Daniel Wellington-klockor. De tycker oftast att läder är det enda som får sitta på t.ex. en gammal Omega. Känns som en 50-50 fråga, därför tänkte jag starta en liten omröstning för skojs skull: NATO (syftar framförallt på regimental, men vanliga NATO ingår i frågeställningen om man så önskar) med vintage dressur, bra eller anus?

- raketa

PS. Fler bilder från google följer nedan för att få en idé om hur det kan se ut.

Bilder från watchuseek.com, samyroad.com och bobswatches.com

Criss Cross gillar detta.
  2. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jag tycker att det är skoj men det är inget jag skulle ha när jag är dressad.

3. raketa
    Trådstartare

raketa Bonde

Jo precis. Hade nog aldrig kört NATO på en finsittning men i lite mer vardagliga sammanhang/finklädd ute på krogen, då är det bara att köra tycker jag.

4. JS

JS Friends of KS

Nja.... Daniel Wellington har väl förstört den looken nu, speciellt med randiga naton. Kanske enfärgade funkar.

Varför inte en tunn ödla?

5. BluesmanV8

BluesmanV8 Biskop

Fixoflex och raketa gillar detta.
  6. raketa
    Trådstartare

raketa Bonde

Nja, det faller mig inte i smaken, inte i min ålder... men det passar definitivt en lite äldre man :)

7. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jo men det tycker jag kan passa bra. Framförallt på Vintagedressare från lite enklare märken. Passar bra på sommaren. 100 gånger roligare än att dra på sig en Daniel Wellington.
    Bidrar med några egna försök:
    City med sand

Dj på oliv. Känner mig som en general i 70-talets mellanöstern.

Longines på Milannato. Detta exempel är väl lite det du frågar efter. Tror denna klocka skulle passa riktigt bra på ett Nato med franska färgerna.

eriksson850, Fixoflex och raketa gillar detta.
  8. JS

JS Friends of KS

Va i.... jag är några år över 30, har inte fått en guldklocka lagom inför pensionen :D

eriksson850, Fabian och Camo00 gillar detta.
  9. raketa
    Trådstartare

raketa Bonde

Den som har flest klockor vid pensionen vinner :D

10. raketa
    Trådstartare

raketa Bonde

Herre, skitsnyggt ju! Jag har aldrig riktigt diggat olivbanden, men de där bilderna ser ju fantastiskt fräscha ut! Gillar det rödsvarta bandet också. Har alltid undrat om jag kan lyckas få på ett sådant på en Seamastern, men jag vet inte om jag är våghalsig nog ;P

Criss Cross och Compiss gillar detta.
  11. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Vissa vintagedressare, framförallt i stål, funkar på nato. Däremot tycker jag inte att guldare som Seamaster De Ville funkar på nato, och framförallt inte på regimental...

12. Criss Cross

Från:
    Stockholm
    Det tycker jag du ska prova på Omegan. Det här var riktigt snyggt och även det andra röd, vit, blåa.

13. raketa
    Trådstartare

raketa Bonde

Håller helt med. Enda problemet är att jag bara äger guldiga Omegor. Skulle sitta fint med en i helstål alltså!

14. Criss Cross

Från:
    Stockholm
    Det finns ju några natos med gulddetaljer/spänne. Inte så många färger att välja på kanske.

15. _jonte

_jonte Friends of KS

Jag gillar det inte. Gillar iofs inte nato alls. Meeen som tur är är det bara berikande med mångfald, så kör hårt!! :)

raketa gillar detta.
  16. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Röd/svart, oliv och sand var riktigt snygga! Jag skulle passa mig för allt för blanka, pråliga band och istället gå på de som är lite mer matta och robusta i texturen. Ser lätt ut som något försök till ordens-/medaljband annars...

raketa gillar detta.
  17. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Beror på...

jag till höger, axel_ till vänster.

Criss Cross, raketa och axel_ gillar detta.
  18. raketa
    Trådstartare

raketa Bonde

Här är bilden, as promised. Jag själv är supernöjd!