• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage dressare med NATO?

NATO på vintage dressur?

  • Ja!

    Röster: 14 56.0%
  • Nej...

    Röster: 6 24.0%
  • Beror på modell/märke/pris/boettfärg/annat (förklara i tråden!)

    Röster: 5 20.0%

  • Totala väljare
    25

raketa

Omega
La just en order för en stund sen på några NATO band. En av dem ska till en Tissot kronograf som inte är vintage, de andra ska paras ihop med två gamla goda Seamasters.

Det kommer antagligen se ut ungefär såhär (bild från google, men jag kompletterar tråd med egna bilder så fort jag får hem paketet):
tumblr_md7yc6lERN1rvh6clo1_1280.jpg

Jag personligen tycker det ser preppy/casual ut, och att det inte alls är något fel med det, men jag har hört många säga emot mig och de vanligaste argumenten jag fått höra är väl att det får klockorna att se billiagare/mindre exklusiva ut eller att de kommer att likna Daniel Wellington-klockor. De tycker oftast att läder är det enda som får sitta på t.ex. en gammal Omega. Känns som en 50-50 fråga, därför tänkte jag starta en liten omröstning för skojs skull: NATO (syftar framförallt på regimental, men vanliga NATO ingår i frågeställningen om man så önskar) med vintage dressur, bra eller anus?

- raketa

PS. Fler bilder från google följer nedan för att få en idé om hur det kan se ut.
896296d1354727456-nato-strap-vintage-omega-seamaster-seamasternato.jpg

zIMG-9781.jpg


27ysxa0.jpg

Bilder från watchuseek.com, samyroad.com och bobswatches.com
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Nja.... Daniel Wellington har väl förstört den looken nu, speciellt med randiga naton. Kanske enfärgade funkar.

Varför inte en tunn ödla?

null_zpsf58cfa2a.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Jo men det tycker jag kan passa bra. Framförallt på Vintagedressare från lite enklare märken. Passar bra på sommaren. 100 gånger roligare än att dra på sig en Daniel Wellington.
Bidrar med några egna försök:
City med sand


Dj på oliv. Känner mig som en general i 70-talets mellanöstern.




Longines på Milannato. Detta exempel är väl lite det du frågar efter. Tror denna klocka skulle passa riktigt bra på ett Nato med franska färgerna.

 

raketa

Omega
Jo men det tycker jag kan passa bra. Framförallt på Vintagedressare från lite enklare märken. Passar bra på sommaren. 100 gånger roligare än att dra på sig en Daniel Wellington.
Bidrar med några egna försök:
City med sand


Dj på oliv. Känner mig som en general i 70-talets mellanöstern.




Longines på Milannato. Detta exempel är väl lite det du frågar efter. Tror denna klocka skulle passa riktigt bra på ett Nato med franska färgerna.


Herre, skitsnyggt ju! Jag har aldrig riktigt diggat olivbanden, men de där bilderna ser ju fantastiskt fräscha ut! Gillar det rödsvarta bandet också. Har alltid undrat om jag kan lyckas få på ett sådant på en Seamastern, men jag vet inte om jag är våghalsig nog ;P
 

Camo00

Patek
Vissa vintagedressare, framförallt i stål, funkar på nato. Däremot tycker jag inte att guldare som Seamaster De Ville funkar på nato, och framförallt inte på regimental...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Herre, skitsnyggt ju! Jag har aldrig riktigt diggat olivbanden, men de där bilderna ser ju fantastiskt fräscha ut! Gillar det rödsvarta bandet också. Har alltid undrat om jag kan lyckas få på ett sådant på en Seamastern, men jag vet inte om jag är våghalsig nog ;P

Det tycker jag du ska prova på Omegan. Det här var riktigt snyggt och även det andra röd, vit, blåa.
896296d1354727456-nato-strap-vintage-omega-seamaster-seamasternato.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Röd/svart, oliv och sand var riktigt snygga! Jag skulle passa mig för allt för blanka, pråliga band och istället gå på de som är lite mer matta och robusta i texturen. Ser lätt ut som något försök till ordens-/medaljband annars...
 
Topp