• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage-Dykare Omega Seamaster 166.091

Marckus

Panerai
Tjena!
Det här är andra gången jag köper på mig det här uret för att inse att vi inte klickar, men fan så härligt det är ändå! Riktigt rough case med kraftigt patinerad tavla som förutom patinan är flagnad vid kl 8(se bilder). Samtliga visare matchar index och all lume är härligt färgad av åldern. Glaset har repor, vilka jag försökt framhäva med foton. Förra gången uret hamnade hos mig kom den via martinhook som hade fått den servad av werner ( https://klocksnack.se/threads/vintage-omega-seamaster-200.15394/ ). Således är urverket fortfarande välmående vilket ger stark gångreserv, fint uppdrag och god tidshållning.

Tidshållningen uppmättes idag 7/10 till +3s/24h i läge med tavla upp

Ref 166.091
Cal 1002
1973
41mm
22mm mellan luggarna
Ink. no name mesh och olivfärgat nato

Riktigt trevlig vintagedykare som gör sig oerhört bra på nato, men bärs bekvämt på det stadiga nonamemeshet för en handled 17-20cm. Alla förlängningsbitar till meshet följer med.
image1.JPG
image6.JPG
image2.JPG
image3.JPG
image4.JPG
Omega seamaster 200-2.jpg
image5.JPG


9000kr




Returer är Ok om den skickas tillbaka samma dag efter det hämtats ut på posten

Referenser: https://klocksnack.se/threads/marckus.10950/

Hör av er med frågor/annat via pm!

Mvh
Marcus
 
Topp