Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintage Fortis (byta krona?)

Diskussion i 'Vintage' startad av fredrikb, 6 september 2013.

1. fredrikb
    Trådstartare

fredrikb Stadsbo

Tjena,

Fiskade upp en gammal Fortis i risigt och sönderrepat skick på ebay för några hundralappar. Dessutom gick den ett par minuter per dygn för fort.

Nytt band, lite polywatch på glaset och cape cod på boetten gjorde susen. Gången gick att åtminstone tillfälligt justera in inom ett par sekunder per dygn, även om den säkert behöver service så småningom.

Är väl inget märkvärdigt men jag är rätt nöjd med resultatet:

Någon som vet något alls om dessa, exempelvis vad det är för verk som sitter i?

Kronan är rejält sliten, så jag skulle gärna byta den mot en som är lite rejälare och mer greppvänlig, men jag vet inte ens var jag ska börja leta för att hitta en som passar. Alla tips mottages tacksamt!

jabla och Jens gillar detta.
  2. rogart-63

rogart-63 Biskop

Från:
    Vettet.
    Har ett gäng kronor men det är ju inte lätt att veta om nån av dom passar .

fredrikb och jabla gillar detta.