• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Grand Seiko-tråden

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Två andra vintage GS favoriter:
5722-9011 från 67, guldpläterad
IMG_20160213_130722.jpg

IMG_20160213_130614.jpg


5645-8000 i 18K från 1971
IMG_20151209_100432.jpg

11255080_1713481125551354_908211642_n.jpg
Jäkla samling du har Molle... :)
Hur många klockor har du, ungefär?
 

UncleBear

Panerai
Grand Seiko tråd...
Grymma klockor och tack vare, eller tyvärr, fick @yonsson mig att besluta om framtida klockköp skulle bli Seiko.
Tycker framför allt om deras GMT, men detta är vintagetråden och utvecklar inte mer om kommande köp av ny klocka.
Fick hem en Seiko för ett tag sedan. Postade bilder på KS och fick info om att Seiko Suwa gjorde klockan. På klockan finns loggo under datumvisning från Grand Seiko. Någon som har mer info? Måste försvara de 50 kr som klockan kostade...
OBS ! Ironi!
image.jpg
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Har precis köpt en Seiko 5 Sportsmatic Delux Ref 7606-7960 ifrån -65.
Mellan vilket klockslag ska jag helst ställa in datumet?
Under fullmåne den tredje fredagen i november...
Nejdå :)
En del klockor kan ta skada om man ställer tiden för nära 00:00 dvs när klockan själv byter datum. Vill du vara på den säkra sidan så byter du så långt ifrån den tiden som möjligt, dvs när visarna befinner sig runt kl 12:00 på dagen.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Har missat att lägga denna här.
43999 från 1964, första GS-modellen med datum. Mysigt glas och bred boett för tidseran. Gillar verkligen formen på denna modell. Riktigt riktigt bra finish på tavla, index och visare. Har bara haft på mig den någon dag sedan jag köpte den för 2 månader sedan men fin är den. :)
 

sherwan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

image.jpeg

Har missat att lägga denna här.
43999 från 1964, första GS-modellen med datum. Mysigt glas och bred boett för tidseran. Gillar verkligen formen på denna modell. Riktigt riktigt bra finish på tavla, index och visare. Har bara haft på mig den någon dag sedan jag köpte den för 2 månader sedan men fin är den. :)
Den va fin, har allt som ja gilla, mina initialer SS och 666... Neeehh de va 999... ;)
 
Topp