• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage i Budapest?

Jag var på Ecseri Street Market. Gott om det mesta, även vintageur. Fick med mig en del Ryssar hem.
Kan inte svara på om det är öppet nu. Men går säkert att googla.
Köpte även en Slava av en kille på en bar för 2 stora wiskyshots!
 
C

China

Guest
Jag var på Ecseri Street Market. Gott om det mesta, även vintageur. Fick med mig en del Ryssar hem.
Kan inte svara på om det är öppet nu. Men går säkert att googla.
Köpte även en Slava av en kille på en bar för 2 stora wiskyshots!

Bra tips, men det finns också mycket fejk på Ecseri. Fynden gör man oftast tidigt på morgonen (vid 6-7 snåret) då säljarna packar upp, och fyndchanserna är störst bland de tillresta säljarna som inte har permanenta stånd på marknaden. Budapest har också en ambulerande marknad som anordnas av en lokal samlarklubb ( tyvärr har jag glömt namnet), men det brukar gå att få tips via antikaffärerna.:)
 

Tidlös

Omega
Ingen som vet något mer? Ska studsa ner till Budapest och hälsa på farmor i vinter, om ingen har fler tips hoppas jag kunna komma med ett par efter besöket! :)
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Sparkar livet i denna tråd igen.
Åker till Budapest imorgon och hem Torsdag, så ska försöka klämma in en tur eller två på stan.

Fick under dagen ett jädra sug efter en Tudor Day-date Jumbo. Så, tips på butiker som säljer Vintage?
 
Topp