• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage i Köpenhamn?

PJW

Audemars
2-Faktor
God afton!

Åker i helgen till Köpenhamn med tjejen och vill självklart speja lite armbandsur. Har någon här koll på hur det är med kul vintage i denna stad? Har ni några tips?

Allt gott!
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
God afton!

Åker i helgen till Köpenhamn med tjejen och vill självklart speja lite armbandsur. Har någon här koll på hur det är med kul vintage i denna stad? Har ni några tips?

Allt gott!
Känner bara till Franz Jäger & Me.. Nära Kongens Nytorv eller torg eller va det nu heter...:)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ironin framgick inte, dessvärre. De pengarna har vi inte, tyvärr. Men en trevlig resa ska vi absolut ha!
Ta en drink eller några glas bubbel i baren på D'Angleterre. Det har ni råd med och det är ett riktigt trevligt vattenhål!! Har ni tur så jobbar alla 3 kopiorna av mig i baren också! Trodde jag fått ngt konstigt i mig i vintras när jag var där.. Såg den ena RicVin lookaliken efter den andra när jag satt där..:)
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Synd!

Det är jag övertygad om att ni får! Ta en rød pølse åt mig!

Ta en drink eller några glas bubbel i baren på D'Angleterre. Det har ni råd med och det är ett riktigt trevligt vattenhål!! Har ni tur så jobbar alla 3 kopiorna av mig i baren också! Trodde jag fått ngt konstigt i mig i vintras när jag var där.. Såg den ena RicVin lookaliken efter den andra när jag satt där..:)

Tack vänner! Kanske kommer upp någon liten bild här. Jävlar vad gött det ska bli att komma bort. Trevlig kväll!
 

Kamelen

Cartier
Ole Mattiesen på ströget 100 meter från Dangletere brukade ha en monter med inbytesur som kan vara trevliga hittade danska kungens gamla omega där för ett antal år sedan, finns på Omega museet i dag.
Bo Möllback på östra farmervej har en del blandade vintage ur och tittar du på.
Finns en del men frågar du på danskt forum så får du fler svar.
 
  • Like
Reactions: PJW

Fjmo

Omega
Franz Jäger hade en del kul i skyltfönstret förra veckan såg jag när jag gick förbi. Bra blandning av lite JLC, IWC, Omega, Rolex, AP m.fl. Tror inte alla klockor de har läggs upp på hemsidan.
 
  • Like
Reactions: PJW
Topp