Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintage i New York

Diskussion i 'Diskussion' startad av maxmol, 29 augusti 2013.

1. maxmol
    Trådstartare

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Gick runt I New York idag och hade vägarna förbi Alltiques Antiques.

Hade aldrig varit där och kände inte till dem mer än att jag varit på deras mycket omintesägande hemsida (http://alltiques.com). Men det kom rekommenderat i Hodinkee's guid till klockor i New York. Så jag antog att det var skulle vara bra.

När jag kom ditt så var ganska kul grejer. En del guld Longines kronografer, rose guld Universal och en hel del Cartier och LeCoultre.

Började prata lite med ägaren. Han insåg ganska fort att jag inte skulle impulsköp något. Men han var verkligen passionerad när han pratade om klockor. Vi började snacka och efter ett tag så frågade han om jag vill se lite klockor som inte fans i displayen och klockor ur hans egna samling.

Eftersom jag känner mig som ett barn och en turist när jag tar upp kameran så blev det på tok för snålt med bilder, och de bilder jag tog var rätt dåliga. Men här kommer två bästa iPhone-bilderna på höjdpunkterna.

Den första kom fram då jag var imponerad av hans Submariner Red och förklarade att det var lite av en graal. Han log lite och sa ”om du gillar den lär du definitivt gilla den här”. Fram kom en GMT-Master red på Jubilee länk.

Den andra var en Sea-Dweller dubbel red. Det är från innan massproduktionen och boettlocket var ingraverad med ”Rolex Prototype Patent Pending”. Enlig honom så hade han köpt den av halvkänd djuphavsdykare.

Stället levde helt klart upp till Hondinkee:s omdöme:
    ”A unique and wonderful counter in NYC's Chinatown, you'd never know just how many amazing vintage watches you'll find here. A true hidden gem, absolutely worth the visit.”

JohanHLM, Fixoflex, wundlander och 5 andra gillar detta.
  2. keso

keso Torpare

Ser helt underbart ut! Gmt:n är sjukt vacker !

3. leben

leben El Patrón

Trevligt. Hur var prisnivån?

4. JS

JS Friends of KS

Coolers! Fan, är en sugare för vintage SD's... kanske får bli en sån längre fram i "klockkarriären"

5. kalufsen

kalufsen Präst

6. maxmol
    Trådstartare

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Priserna i butiken var ändå rimliga, absolut inga ocker priser. Han hade också en hel del mögel som han var villig att ge upp billigt (100 USD+).

Vad gäller de här så skulle de på auktion om han någonsin skulle göra sig av med dem.

7. Är GMTn med röd text super ovanlig?

8. maxmol
    Trådstartare

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Jag har aldrig sett eller hört om den förut. Har inte lyckats google fram något om det men det här kan andra bättre än mig. Men jo, ska var långt ovanligare än Sub Red t.ex.

9. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Känner att det måste bli lite övertid framöver!

maxmol gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield