• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage klassiker

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Efter ett par rejäla samlingstrådar från andra KSare vill jag visa ett par klassiker ur min samling.

gu4etuta.jpg

JLC memovox speedbeat GT
Cal 916
2u6eha7y.jpg

Omega Speedmaster 105.003
Cal 321
emy4e8y4.jpg

Movado El Primero
Cal 3019
4a7yge5y.jpg

Rolex 5513 meters first
Cal 1570
be8esa6e.jpg

Omega Ploprof 600 mk2
Cal 1002
dumaduja.jpg


Fyll gärna på med era egna vintage klassiker
 

Hardy

Thug
jaa du...

ingen dålig samling det där.

1an: bisarrt cool boettform
2an: ........ :nailbiting:
3an: färgerna <3
4an: underbart insert
5an: väger lika mkt som de andra tillsammans.

grattis!
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Det äldre speedmasterklockorna med all den historiken är fantastiska.

Jag har dock väldigt dålig koll på alla kalibernr, vilken är vad, vilken är den första mm, mm.
De går självklart att hitta på nätet men det blir mer intressant när medlemmar själva berättar.
Vad är vad i Speedmasterträsket!?

Du kan inte berätta lite om din speedmaster!

Läcker samling !
 

acce1999

Patek
2-Faktor
För att parafrasera lite: "Inte många fel där"...

Men du, vilken lång smal arm du har, som någon har gjort "tusen nålar" på... :D

(Jaegern är ju helskön. De andra bleknar... )

mvh A
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Smutt samling! Blir mer o mer sugen på en 321 Speedie... hur mkt brukar man få dega för en sån i vettigt skick?

Med 321 så syftar man på urverket och det sitter i en hel del olika typer av speedys.
En ok premooncase med 321 ligger välbfrån 20 och uppåt. Ska du ha straight lugs så som min på bilden så får du lägga på 10+ ca.
Straightlugs har inga kronskydd. Sen kan priserna dra iväg beroende på tavla skick osv precis som på rolex.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Med 321 så syftar man på urverket och det sitter i en hel del olika typer av speedys.
En ok premooncase med 321 ligger välbfrån 20 och uppåt. Ska du ha straight lugs så som min på bilden så får du lägga på 10+ ca.
Straightlugs har inga kronskydd. Sen kan priserna dra iväg beroende på tavla skick osv precis som på rolex.

Tackar!
 
Topp