Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Säljes/Bytes Vintage lådrensning: tärnan, tegrov, breitling mm

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av Joakim, 28 juni 2013.

1. Joakim
    Trådstartare

Joakim Borgare

Allt ska bort, säg till om jag har fel på prisbilden:

Tärnan vintage dykare. Repigt/bubbligt glas, men håller tid bra: 1000 kr
    Basis 70-talare, kul assymetrisk form. 250 kr
    Tegrov, annorlunda 70-talare i riktigt bra skick, nästan NOS. 250 kr
    Ilona "digitalare", opålitlig funktion, drar jag upp den går den, men ibland stannar den. 250 kr
    Wittnauer, en klassisk "world-timer", tyvärr är den helt död och har repigt glas. 1000 kr
    Sedan tidigare finns också en Omega Speedmaster automatic day date med box, cert, org.länk etc. Den går, men behöver service. 9000 kr

Breitling Navitimer 7806 från 1972. Allt OK bortsett från en liten spricka i glaset vid kl 11. 25000 kr

Finns i Helsingborg. Kan finnas i Sthlm/Uppsala Måndag-Onsdag nästa vecka.

Byten är intressant, pengar upp&ner OK. Söker även en IWC 3717/3777, Rolex Explorer II (vit tavla), TAG Heuer Monaco (blå tavla) eller en BILLIG SeaDweller.

2. barbacka

barbacka Torpare

3. Joakim
    Trådstartare

Joakim Borgare

Bumpar och passar på att fråga vad "Barbacka" menade, min tråd är citerad men ingen fråga/kommentar.

Anyway, jag är som sagt väldigt trött på gamla klockor, och samlar till ngt kul i sparbössan, IWC eller Exp II känns som keepers, å andra sidan en Junkers Bauhaus eller Steinhart kan funka som sommarklocka

4. Mr Skurkburk

Mr Skurkburk Stadsbo

Från:
    Lund
    mått på Basis? den funkar som den ska?

Sjöö Sandström Royal Straps