Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sista chansen att rösta! Röstningen stänger 23:59 idag.

Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintage Longines - tension ring för glas

Diskussion i 'Vintage' startad av Erik Brink, 24 september 2015.

1. Erik Brink
    Trådstartare

Erik Brink Bonde

Från:
    Kungsbacka
    Har kommit över en i mitt tycke riktigt fin Longines, dock är glaset på den löst och det verkar som att det bör sitta en såkallad "tension ring" på den.

Ni som har rutinen med er, vart hittar jag en sådan för en billig peng?

Tackar allra ödmjukast i förväg.;) IMG_6835.jpg

2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Svårfunnet tror jag.
    @McGyver har tillverkat en sådan tidigare, vet inte hur lång arbetsprocessen är men kan tänka mig att det tar en stund ändå.

3. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    En del glas har en tension ring innanför glaset och då är det bara att köpa ett nytt glas med en sådan men menar du en yttre ring för boetten får man göra en själv eller försöka hitta en ersättare.

4. _jonte

_jonte Friends of KS

Som sagts ovan är det enklaste att köpa ett nytt glas med tension ring förmonterat. Alternativt köper du ett sån glas och snor tension ring till ditt glas, om du absolut vill ha kvar det gamla.

5. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Jag tror inte det är inre tension ring som saknas, utan att boetten är tre delad och att yttre glasringen försvunnit?

_jonte gillar detta.
  6. Martin Lovasz

Martin Lovasz Borgare

Från:
    Göteborg
    1160.jpg
    Här har jag en Longines 6005-7 boett med en yttre ring för glaset men i OP bilden ser det inte ut som om det skall vara en ring.

7. Erik Brink
    Trådstartare

Erik Brink Bonde

Från:
    Kungsbacka
    Tack för bra svar, blev tyvärr att skicka tillbaka den till säljaren. Lägger ner tiden på att hitta en komplett istället.

rogart-63 gillar detta.