• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage och föräldraledig visade sig va sådär idag...

Jockinho

Patek
2-Faktor
dottern på åtta månader sitter i knät och jag skulle borsta hennes tänder (hon har tre ;) ) och som vanligt får hon borsta lite själv när jag är klar. Ut åker tandborsten i hög fart och rakt ner på klockan...

6yfcFDE.jpg


Får bli beatern under de härliga pappadagarna hädanefter :D Hela situationen kändes lite komisk ändå, om någon sitter på ett 6139-7002 glas hojta till annars blir det beställa ett från bukten. De är ju inte så dyra som tur är :)

Ha en trevlig fredag allesammans!
 

jabla

Sarlacc
dottern på åtta månader sitter i knät och jag skulle borsta hennes tänder (hon har tre ;) ) och som vanligt får hon borsta lite själv när jag är klar. Ut åker tandborsten i hög fart och rakt ner på klockan...

6yfcFDE.jpg


Får bli beatern under de härliga pappadagarna hädanefter :D Hela situationen kändes lite komisk ändå, om någon sitter på ett 6139-7002 glas hojta till annars blir det beställa ett från bukten. De är ju inte så dyra som tur är :)

Ha en trevlig fredag allesammans!

Så går det för vintageföräldrar. :)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Påminner mig om den här bucklan, på sidan av boetten. En kärleksgåva från min yngsta... (Min Explorer 14270. Klockan höll fint och fortsatte att ticka på länge till innan service...)

Dent.jpg


För övrigt har hon "tingat" den. Klockan alltså. "Den coola svarta, pappa". :D

Klockan fyller snart tjugo. Hon tio.

A
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ouch! Men det där är inga problem. Finns att klicka hem på Ebay, både nya och äldre med rätt patina.

Jo hittade ett för 100kr respektive 300kr (återstår se vilket jag väljer, det för 100kr verkar vara i plast vilket jag gillar) så landar väll kring några hundra med montering dvs ingen större utgift. Positiva är väll att klockan än mer blir en keeper nu när jag lägger lite extra pengar på den :)
 

JesperO

Rolex
Känner igen mig så väl. När jag var hemma med äldste grabben för något år sedan så fick han tag på min IWC Inge och lobbar iväg den mot badrumskaklet....jag menar ett snyggt kast, med värdig Selezny-snärt...

Så grymt nöjd att den dagen låg en klädhög kvar efter dusch, och han prickar den...
Inte en skråma på klockan men pappa blev tio år äldre på kuppen.
 
Topp