Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintage och föräldraledig visade sig va sådär idag...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Jockinho, 10 januari 2014.

1. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    dottern på åtta månader sitter i knät och jag skulle borsta hennes tänder (hon har tre ;) ) och som vanligt får hon borsta lite själv när jag är klar. Ut åker tandborsten i hög fart och rakt ner på klockan...

Får bli beatern under de härliga pappadagarna hädanefter :D Hela situationen kändes lite komisk ändå, om någon sitter på ett 6139-7002 glas hojta till annars blir det beställa ett från bukten. De är ju inte så dyra som tur är :)

Ha en trevlig fredag allesammans!

Ekmikael, JesperO, Bauuer och 4 andra gillar detta.
  2. Rock_N_Ron

Rock_N_Ron Friends of KS

Aj!!!

Bara bryta ihop å komma igen!!!

Jockinho gillar detta.
  3. firman

firman Stadsbo

Från:
    Cuba
    Är det en stålborste?

:D

Laurentius, Sandkvist, Micce och 1 annan gillar detta.
  4. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Så går det för vintageföräldrar. :)

Scaramanga och Jockinho gillar detta.
  5. acce1999

acce1999 Friends of KS

Påminner mig om den här bucklan, på sidan av boetten. En kärleksgåva från min yngsta... (Min Explorer 14270. Klockan höll fint och fortsatte att ticka på länge till innan service...)

För övrigt har hon "tingat" den. Klockan alltså. "Den coola svarta, pappa". :D

Klockan fyller snart tjugo. Hon tio.

A

JesperO, firman, Sond och 2 andra gillar detta.
  6. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Hon måste ha klipp i kastet för att lyckas med det där…tyder på talang för bra serve i tennis. Det borde du ju kunna tjäna pengar på i framtiden, ring Kungliga! :)

Jokkmokkswe, Jockinho, firman och 1 annan gillar detta.
  7. Weberg

Weberg Stadsbo

Från:
    Inte från Stockholm.
    Ouch! Men det där är inga problem. Finns att klicka hem på Ebay, både nya och äldre med rätt patina.

Jockinho gillar detta.
  8. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Jo hittade ett för 100kr respektive 300kr (återstår se vilket jag väljer, det för 100kr verkar vara i plast vilket jag gillar) så landar väll kring några hundra med montering dvs ingen större utgift. Positiva är väll att klockan än mer blir en keeper nu när jag lägger lite extra pengar på den :)

9. JesperO

JesperO Präst

Känner igen mig så väl. När jag var hemma med äldste grabben för något år sedan så fick han tag på min IWC Inge och lobbar iväg den mot badrumskaklet....jag menar ett snyggt kast, med värdig Selezny-snärt...

Så grymt nöjd att den dagen låg en klädhög kvar efter dusch, och han prickar den...
    Inte en skråma på klockan men pappa blev tio år äldre på kuppen.

lemmyKilmister, Sjobedan, Bauuer och 5 andra gillar detta.
  10. Jockinho
    Trådstartare

Jockinho Friends of KS

Från:
    Motala
    Sådär då var nytt glas beställt, landade på 140kr från Storbritannien. Ska vara ett nygjort med exakta mått för modellen (måtten stämde bra med när jag kollade, så ska väll vara lugnt hoppas jag) :)

firman och Uffe gillar detta.
  11. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Visste jag att du skulle låta misshandla den så hade jag aldrig släppt den ;)

Jockinho och Denke gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield