• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Omega, identifiera modell / ref. nummer.

Precis ärvt denna. Klockan i sig avslöjar ej så mycket mer än att det är en Omega, så finns det någon här som kan ge mig lite mer information om vad det är jag har på handleden? Försökt hitta något serienr. eller liknande, men allt som jag ser är "waterproof".

IMG_3105.JPG
 

Vic

Omega
Försökt hitta något serienr. eller liknande, men allt som jag ser är "waterproof".

IMG_3105.JPG

Den informationen finns inne i klockan. Serienummret på urverket och modellnummer på baksidan av boettlocket. För att få veta exakt vad det är du har och hur gammal den är behöver du få klockan öppnad av en urmakare.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Sub second heter modellen.. Resten har jag taskig koll på..:)
Nej det gör den inte, det är en beskrivning på att klockan har en separat sekundvisare dvs inte monterad i mitten som är vanligt på nyare klockor. Klockan i tråden har dock sub sekund :)

Precis ärvt denna. Klockan i sig avslöjar ej så mycket mer än att det är en Omega, så finns det någon här som kan ge mig lite mer information om vad det är jag har på handleden? Försökt hitta något serienr. eller liknande, men allt som jag ser är "waterproof".

IMG_3105.JPG

Modellen (referensen) står på insidan av boettlocket, jag tycker den liknar referens ck2639, men kan ha fel.
 
Topp