Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintage Omega, identifiera modell / ref. nummer.

Diskussion i 'Vintage' startad av cheesebrickz, 2 oktober 2016.

1. cheesebrickz
    Trådstartare

cheesebrickz Torpare

Från:
    Les Tarterêts
    Precis ärvt denna. Klockan i sig avslöjar ej så mycket mer än att det är en Omega, så finns det någon här som kan ge mig lite mer information om vad det är jag har på handleden? Försökt hitta något serienr. eller liknande, men allt som jag ser är "waterproof".

IMG_3105.JPG

chrand och eriksson850 gillar detta.
  2. Blippo

Blippo Torpare

Sub second heter modellen.. Resten har jag taskig koll på..:)

Senast ändrad: 2 oktober 2016
  3. Vic

Vic Torpare

Den informationen finns inne i klockan. Serienummret på urverket och modellnummer på baksidan av boettlocket. För att få veta exakt vad det är du har och hur gammal den är behöver du få klockan öppnad av en urmakare.

4. aptorsken

aptorsken Borgare

Från:
    Uppsala
    Ser ut som att det kan vara en ref 2891, cal 267 från mitten av 50-talet. Mäter den 36mm?

eriksson850 gillar detta.
  5. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Nej det gör den inte, det är en beskrivning på att klockan har en separat sekundvisare dvs inte monterad i mitten som är vanligt på nyare klockor. Klockan i tråden har dock sub sekund :)

Modellen (referensen) står på insidan av boettlocket, jag tycker den liknar referens ck2639, men kan ha fel.

krämbulle gillar detta.
  6. cheesebrickz
    Trådstartare

cheesebrickz Torpare

Från:
    Les Tarterêts
    Ja det gör den!