Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintage Omega, någon som har info om detta?

Diskussion i 'Vintage' startad av samanamel, 8 juli 2014.

1. samanamel
    Trådstartare

samanamel Torpare

2. tdn-dk

tdn-dk Borgare

Från:
    Danmark
    Hej!

Jeg kan inte finde så mycket om ref. 2478. Men tavlan på bildet ser helt forkert ud, det ligner en redial som inte er korrekt for tiden.
    Jeg kan hitta denna: http://www.vintage-watches-collecti...mega-bumper-automatic-pre-constellation-1946/
    Hvis denne er korrekt, stemmer det inte med et cal. 354 som er centrum sekundviser. Den viste 2478-1 i linket har sub sekundviser och et cal. 330. Och den viste 2478-1 er fra 1946 og din er fra ca. 1953/54.

Jeg tror din 2478 er et frankenwatch, der er mycket der inte er korrekt.

Mvh. Thomas

Icaras gillar detta.
  3. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Det är en ommålad tavla, undvik den om du vill ha original.

4. tdn-dk

tdn-dk Borgare

Från:
    Danmark
    Icaras gillar detta.
  5. samanamel
    Trådstartare

samanamel Torpare

Tack så jätte mycket för ditt svar! Uppskattas, jag ska nog hålla mig borta från dem. Däremot var klockan väldigt fin :)

6. samanamel
    Trådstartare

samanamel Torpare

Tack för svar, uppskattas! Följer era råd och för framtida köp så har jag lärt mig något nytt! :)