• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Omega Seamaster?

Hej!

Är sedan ett tid tillbaka på jakt efter en vintage Omega Seamaster.
Några riktlinjer jag har är väl att den ska vara i gulguld/roséguld på stål, i något bättre skick (helst riktigt bra skick) och runt 50 år gammal. Sedan föredrar jag ett automatiskt urverk, men manuellt går också bra. Prisnivån är väl 3000kr-8000kr ungefär.
Finns det någon här som har en sådan till salu, eller något tips på var jag kan hitta en? Tycker historian bakom är viktig, så vill gärna ha exakta årtal m.m. Har kollat lite på Tradera, Chrono24, Herr Judit m.m. men inte riktigt hittad någon som jag är helt nöjd med. Närmast är väl denna; http://www.tradera.com/item/190118/...ga-seamaster-automatic-kostymklocka-fran-1964, men osäker på hur den champagnefärgade urtavlan ser ut på armen (aldrig sett någon på riktigt, så känns som ett säkrare val med en äggskalsvit/pärlemovit). Funderar också på att besöka Antikhallarna här i Göteborg, hört att BesoUr haft en del. Någon som har några tips?

All hjälp uppskattas! /Jonatan Larsson
 

wadstroem

Cartier
Herr Judit har en Omega Genéve, 18 karat.
http://webshop.herrjudit.se/sv/kategorier/klockor/klockor/mall-omega-seamaster-1960-tal.html

Skärmavbild 2015-10-18 kl. 18.59.36.png


Ser ut att vara i bra skick, men exakt årtal tycks ej finnas och 32 mm kanske är lite litet.
 

wadstroem

Cartier
Herjudit ser dyrt ut, der er masser af guld klocker på Tradera.

Ja, Herr Judit är väldigt dyrt. Beror till stor del på att det gått inflation i Södermalms-hipsters som suktar efter gamla Omega-klockor, och då är det Herr Judit de vänder sig till. De vet inte vad som är rimligt att betala för en sådan, därav prissättningen.
 
Ja, Herr Judit är väldigt dyrt. Beror till stor del på att det gått inflation i Södermalms-hipsters som suktar efter gamla Omega-klockor, och då är det Herr Judit de vänder sig till. De vet inte vad som är rimligt att betala för en sådan, därav prissättningen.
Precis som du själv säger känns inte Herr Judit särskilt prisvärt, även om klockan är fin. Däremot finns det liknande Genéve på Tradera betydligt billigare (t.ex. de som tdn_dk länkade), så det är faktiskt ett alternativ. Tråkigt bara att de inte har Omegas klassiska Hippocampus på bakstycket.

Herjudit ser dyrt ut, der er masser af guld klocker på Tradera.
Tack för hjälpen! Ska kolla närmare på några av de klockor du länkade.
Såg din Instagram, imponerande! Måste bara fråga, vilken färg på urtavlan föredrar du? Tror du att klockan jag länkade i trådstarten är något att ha?

Tack för er hjälp, uppskattas! :)
 
Topp