• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Köpes Vintage Omega till syrran

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Tjena, syrran fyller 25 om några veckor och önskar sig en klocka och ett sådant tillfälle att frälsa en klockhedning får ju inte förgås!

Kravspecen är väldigt vid, men vi sätter pristaket på 3k än så länge och den måste vara i gott skick (läs: hon ska inte behöva lämna in den på service det första hon gör) gärna vintage och alla förslag beaktas!
(Hon är född 88 och årsklocka är ju alltid trevligt!)

Kladd, förslag och dåliga vitsar välkomnas!
 

DrSbaitso

Rolex
2-Faktor
Kan en fyrkantig citizen med integrerad länk i gulmetall vara aktuell? Inte i närheten av ditt pristak, men fin finklocka?
 

leicaphile

Panerai
Står visserligen "...gärna vintage", då borde det vara ganska lätt. Det stora problemet är ju att de flesta inte varit på service de senaste 20 åren.

Behöver inte vara begränsat till vintage, finns en hel del trevliga klockar under 3000:- helt nya.

TS: kolla Citizen Eco-Drive, de har en massa trevliga dammodeller och är bra då de aldrig behöver batteribyte och man behöver inte oroa sig för att hålla de igång eller behöva ställa om tiden som med automatare...
 

Jimmy85

Omega
Har en seamaster Deville som är nyservad, kan fås med vitt skinnarmband eller rosa moccaband för att få en lite mer tjejjig look. :)
Se min säljesannons för bilder.
 

Vesper

Rolex
Ursäkta om jag lånar tråden lite, hoppas det är ok, men jag letar klocka till sambon som också fyller 25 har tänkt mig en budget på 5-6. Och vintage är nog inte så intressant.

Några tips
 

SenorE

Omega
Köpte en Cartier Tank quartz i mycket bra skick på Kaplans till min sambo, det var väldigt uppskattat. Gav ca 3500 och ytterligare en tusenlapp i reparation då den var defekt.
 

bya

Omega
jag har en sån här liggandes, köpte den av en pensionerad urmakare i gävle, väldigt fint skick, behöver INGEN service...
har själv inte använt den så mycket jag hoppats, kanske dags att den ska få vandra vidare.

imxLi2b.jpg
 
Topp