Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintage on the beach -German style

Diskussion i 'Vintage' startad av thomastheswede, 8 juli 2015.

1. thomastheswede
    Trådstartare

thomastheswede Borgare

Måste bara dela med mig av en skön händelse som inträffade på Mallis för några dagar sedan. Ligger på stranden och ser ett tyskt par i 60-årsåldern gå ner i vattnet. Vintage-torsk som man är så ser man ju direkt på skimret och plexit att det är nåt godis på väg ner i vattnet så jag hänger på.

Är bara tvungen att gå fram och prata lite med dom när jag ser vad de har på vristerna:
    Han: Röd Sub, meters first
    Hon: Daytona Paul Newman

Gratulerar till de fina klockorna och berättar att jag själv älskar vintage Rolex. De berättar att de haft klockorna (hans klockor bägge två från början) sedan de var nya och att han ofta får erbjudanden om att sälja dom men att de ska gå i arv. Är ni inte rädda för att bada med dom, frågar jag. "We did not buy zee Rolex to not swim with zeem" svarar hon.

Jag fick inte ta en bild på dom vilket jag respekterar. men mest respekterar jag deras coola inställning. Vettefaan om jag hade vågat bada med Daytona:n dock...

2. LongCon

LongCon Miss Softie

Från:
    Vallentuna
    Hade dom koll på värdet av badklockorna?

3. thomastheswede
    Trådstartare

thomastheswede Borgare

Ja, de hade fått ganska realistiska bud bl.a. från sin urmakare men de såg inte riktigt ut att behöva pengarna... Ser fram emot diskussionen mellan barnen om vem som skall få vilken klocka. ;)

4. Simpatico

Simpatico Friends of KS

Från:
    Skåne men bor i GBG.
    Känns som det kan bli en smula dålig stämning mellan barnen den dagen när det skall bestämmas vilken som
    får vad.

5. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Det enorma obehaget i att läsa just den delen av meningen. But yet, igenkänningsfaktorn. :D

Donkii, eriksson850, Matts och 2 andra gillar detta.