Laddar...
Nymans Ur 1851

Stockholms Auktionsverk
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintage "Oris" chronostop

Diskussion i 'Vintage' startad av Sebaden, 9 september 2016.

1. Sebaden
    Trådstartare

Sebaden Torpare

Hej! Eller hjälp?
    Jag köpte den här klockan 2011. Tyckte dock inte att den passade mig så jag gav den till en kompis i 30-års present. Hittade hit redan då men orkade inte regga mig men nu när jag har gjort det tänkte jag att det var lika bra att fråga!

Har mailat Oris och frågat om dom vet vad det är men dom hade ingen aning, bara att det inte är en Oris. Så vad kan det då vara? En gammal cimier? Eller något annat roligt?

Det sitter ju ett gammalt stiftankarsverk om det kan hjälpa någon?

Bifogade filer:

• image.png
      image.png
      Filstorlek:
      774,3 KB
      Visningar:
      79
    • image.png
      image.png
      Filstorlek:
      852,8 KB
      Visningar:
      78
    • image.png
      image.png
      Filstorlek:
      957,5 KB
      Visningar:
      77
    • image.png
      image.png
      Filstorlek:
      834,6 KB
      Visningar:
      77
  2. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Oris var kända för sina billiga men bra stiftankarverk, bland annat fick man lov att ändra reglerna för kronometerklassning (att ankaret var tvungen att ha juveler) för att kunna utesluta oris.
    Dock brukar de ticka rätt högt och när stiftankaret är utslitet (sker relativt fort), så behöver det bytas vilket inte alltid är sådär jättelätt att hitta delar.

Sebaden gillar detta.