Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintage på ändan

Diskussion i 'Diskussion' startad av Beastie, 23 januari 2016.

1. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Ställer inte detta vintage på sin ända?
    Jag har inget emot vintage men vill hellre själv ha nytt och har inte förstått vissa nästan fanatiska åsikter om vintage och dess överlägsenhet.

Här är alltså något som beskrivs som vintage fantasternas våta dröm, "the ultimat barn find" osv osv. En helt orörd speedmaster från 71.

Men om du vill ha en orörd speedmaster, varför då inte köpa en ny i butik för en bråkdel av priset, vill du sedan spexa till det så kan du köpa till en nytillverkad 1177 länk och så är du helt hemma.

http://sweepinghand.co.uk/vintage-watches-for-sale/omega/omega-speedmaster-1971-ultimate-barn-find/

Jag tar på mig flamskyddsdräkten.

2. Aurum

Aurum Gubbsnygg

Köp det som får det att kittla till i magen, svårare än så är det inte.

Gummo, David Paul och Savagear114 gillar detta.
  3. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Ja precis, tyckte bara detta spetsade till det lite just när det gäller en modell som fortfarande produceras i princip samma utförande.

4. Aurum

Aurum Gubbsnygg

I princip ja. Men du får ingen ålderspatina, du får kinatillverkade delar osv. Tar du upp båda i handen och ser den ena som gammal/sliten vet du vad du skall välja. Originalet eller kopian?

David Paul gillar detta.
  5. Beastie
    Trådstartare

Beastie Mr Cowbell

Nu hängde jag inte med. Menar du att om jag köper en speedmaster pro i butik idag så får jag en med Kina delar som är att anses som en kopia?

limbotimbo, SSL, Kiddy och 1 annan gillar detta.
  6. Babinus

Babinus Friends of KS

Vem säger att vintage är överlägset? Vem säger att det ena måste utesluta det andra?

Personligen tror jag många övertolkar när någon säger att man gillar vintage alt. nytt. Man drar automatiskt en slutsats att gilla det ena måste betyda hata det andra.

Mårtenssons ur Brookfield