• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage på vinden....!!!

paradis

Audemars
Min bästa kompis,sen 40 år,som också är intereserad av att endast KÖPA klockor,ock sen lägga undan dom.Han har börjat köpa på 80talet,bara märke som AP,Vacheron C.fickur Patek P, Hans klockor ligger i en låda på svärmors vind.Rör dom aldrig.Klockorna är, dom flesta i 34mm,alla i guld,ock många med guldarmband.Tror han har samlat på sig 12-15 st.Jag har hur många gånger sagt,att gå få igång dom lite,eller ta dom på dig ibland,han vill inte.Är det inte RISK ,att några har rostat,eller om dom ens fungerar ?När jag förklarar lite om service...kostnad,då blir han blek i ansiktet.....!!!!! Helt otroligt..... :?:
 

paradis

Audemars
Jag har sett dom flesta,för när han har köpt,så visar han mig.Ska säga att ni på KS vill se hans klockor,har sagt att jag är med.här ock vad vi gör.På den tiden ,köpte jag ocksåBARA guldklockor helst med guldarmband,priset låg då på ca 25.30.000,för tex AP i 34mm.....Han säger att han har dom som investering,men tror att dom måste först,servas,lagas,mmVem köper idag 34mm guldklocka ?.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
paradis skrev:
Jag har sett dom flesta,för när han har köpt,så visar han mig.Ska säga att ni på KS vill se hans klockor,har sagt att jag är med.här ock vad vi gör.På den tiden ,köpte jag ocksåBARA guldklockor helst med guldarmband,priset låg då på ca 25.30.000,för tex AP i 34mm.....Han säger att han har dom som investering,men tror att dom måste först,servas,lagas,mmVem köper idag 34mm guldklocka ?.

Mindre storlekar blir mer o mer populärt. Bild vore trevligt!
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Tyvärr, men en sån här bild är rätt värdelös utan bilder. Du måste nog förstå att det låter liiiiite bra för att vara sant.
 

paradis

Audemars
JakobZ skrev:
Tyvärr, men en sån här bild är rätt värdelös utan bilder. Du måste nog förstå att det låter liiiiite bra för att vara sant.




HaHa...ska göra mitt bästa,operation övertalning start imorgon,om bilder.....!!!!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
paradis skrev:
priset låg då på ca 25.30.000,för tex AP i 34mm.....Han säger att han har dom som investering,?.

...rätt dålig investering tyvärr, helguld ligger väl på drygt guldvärdet (ligger en del verk som blitt över på ebay...) han skulle köpt aktier istället... :)
 

paradis

Audemars
Jag säger att killenRÖR INTE sina klockor,då kanske ni kan bilda er ,vilken typ...Pratade med han idag om bilder,jo det går bra i morgon ,då tar han med sig 3st som han har hemma,ock när jag frågade om vinden ? Vi får se,sa han....HaHaHa
 

paradis

Audemars
ock som jag lovade,här kommer lite bilder på min kompis Patek P,Vacheron C,Han hade hemma bara 3 klockor,men kanske nästa vecka skulle han fixa bankfack,så då kan jag fota resten,ock där finns bara feta märken...Tyvärr blev bilder inte dom bästa,som vanligt.
 

Bilagor

  • IMG_1246.jpg
    IMG_1246.jpg
    509.7 KB · Visningar: 275
  • IMG_1248.jpg
    IMG_1248.jpg
    751.5 KB · Visningar: 260
  • IMG_1251.jpg
    IMG_1251.jpg
    600.2 KB · Visningar: 265
  • IMG_1258.jpg
    IMG_1258.jpg
    782 KB · Visningar: 268
  • IMG_1272.jpg
    IMG_1272.jpg
    744.2 KB · Visningar: 257
  • IMG_1279.jpg
    IMG_1279.jpg
    629.5 KB · Visningar: 265
  • IMG_1280.jpg
    IMG_1280.jpg
    401.9 KB · Visningar: 270

Singular

Rolex
2-Faktor
Kanonbilder för den som är intresserad av bilinredning och denim! :D

Fina klockor, men ett helvete att serva och sälja...
 

paradis

Audemars
Fina att titta på,jag skulle i dag aldrig köpa någon av dom.Det enda som jag tycker är vackert med dom är,att dom är så tunna,ock märke är fett,men annars ser jag inget i dom.Jag har sett vackrare ,i rött guld Patek,otroligt vackert ock 36mm,som han har.Den skulle också vara med....
 

Bilagor

  • IMG_1261.jpg
    IMG_1261.jpg
    444.6 KB · Visningar: 221

_jonte

Patek
Re: Sv: Vintage på vinden....!!!

Grymt fina alla tre ju! VC'n riktigt häftig på den där länken! Hade gärna haft alla tre. :grin:
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Första VC:n har mycket kool boett, men annars lämnar de mig (och större delen av marknaden) rätt kalla, integrerade tunna guldlänkar som på Pateken, har inte varit så ute som det är nu sedan Boerkriget.... värdet är nog bara guldet plus några (5?) tusen?
 

paradis

Audemars
Rber skrev:
Singular skrev:
Kanonbilder för den som är intresserad av bilinredning och denim! :D
:mrgreen:

Fina klockor, används dem alltså aldrig?



Han rör dom inte,pratade med honom idag om service,om han visste vad det gick på ? X 12 han kan inte heller sälja om han skulle vilja det förrän dom fixas till.Några har han inte rört på mer en 25 år.
Tittade precis på Chrono24,Vacheron 34mm i guld med skin armband ligger på 20.000
 
Topp