Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Vintage (rolex) i köpenhamn

Diskussion i 'Diskussion' startad av Yo-han, 17 juli 2013.

1. Yo-han
    Trådstartare

Yo-han Troll probationary

Ska ner till köpenhamn över helgen. Finns det några butiker med hyffsat utbud av vintagerollar? Även tips om det är någon restaurang man måste besöka, har bokat bror, amass och patepate, ngt annat som inte får missas?
    Tackar.

2. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
  3. Per

Per Björklövens finest

Franz Jaeger & Me

Noma (om de har öppet på sommaren?)

4. Yo-han
    Trådstartare

Tack, får kolla in franz jaeger, noma har stäng hela juli tyvärr.

5. fredrikb

fredrikb Borgare

Franz Jaeger också sommarstängt, tyvärr.

6. Yo-han
    Trådstartare

HederligeHarry och Icaras gillar detta.
  7. maxmol

maxmol Präst

Från:
    Stockholm
    Smörrebröd i Torvehallarna. Kan man sitta ute. Sen är det värt att bara kolla in klockbutikerna i slutet på Ströget. De har rätt så feta saker i lager som man kal prova på.

8. Bingoraalf

Bingoraalf Biskop

Från:
    Malmö
    Det lile apoteket en kvarts gång från Ströget är Köpenhamns äldsta krog var H.C Andersens stammis-hak :) trevlig atmosfär och god mat till okej peng.

9. ErikGBG

ErikGBG Biskop

Någon framgång med klockor i kph? Ska dit i helgen och ha bara bokat in Geist. Några andra restauranger man bör besöka?

10. TiE

TiE Friends of KS

Reeslev vid Nyhavn har en del begagnat, men inte mycket (se även hemsidan). Sedan hittade jag detta hos King:

Vintage Ure/Woolhead
    Kompagnistraede 10
    +45 3312 1094
    Vintage Ure ligger på secondhandtäta Kompagnistraede och säljer exklusiva klockor, både begagnade och nya. Ett besök här är lika givet för klocksamlaren som ett besök på Tivoli är för barnfamiljen. Men förvänta dig inga jättefynd, då de har grym koll i butiken. Sortimentet varierar givetvis, men brukar innehålla några värstingar från Rolex, Panerai och Breitling.

Visste jag inte själv om när jag var där i somras.
    Däremot åt vi anka på Lile Apoteket. Helt klart rekomenderbart. Åt även uppe på Postmuseets takcafe.

ErikGBG gillar detta.
  11. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
  12. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Fiskebaren är verkligen skitbra. Verkligen.

När dräller förbi Kongens By brukar det ofta bli ett stopp på Nørrebro Bryghus. Har en skitbra meny med 4-5 rätter med tillhörande pilsner. Gott och man blir trevligt lullig.

13. Kniven

Kniven Stadsbo

Från:
    Skåne
    Här är en liten karta över de mest intressanta butikerna i CPH enligt mig, har lagt upp en kort beskrivning plus deras hemsida.
    http://goo.gl/maps/jZZ2d

Håller annars helt med F-L-P vad gäller mat. Både fiskebaren och madklubben håller bra nivå. Cofoco har också en del bra restaurangen i byen. Vill man skruva upp volymen är skulle jag föreslå Era Ora eller Kiin Kiin...

jarrebarre99 och ErikGBG gillar detta.
  14. Singular

Singular Företag Forumsponsor

Era Ora är suveränt bra, men lite FÖR fine dining för min smak.

15. Hexagon

Hexagon Borgare

BUMP! Drar över till cph idag. Har tidigare kikat på listan ovan och besökt endel ställen. Men listan är 3år, så något bör väl hänt, både nyöppnade ställen eller gamla stängda. Är främst ute efter vintage Rolex. Tips mottages!

Mårtenssons ur Brookfield