• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage rolex säljes!

Robi74

Omega
Tack för all pm!!! Jag har många intresserade och jobbar vidare med dom. Det är 8personer!

Skriver igen när jag rätt ut allt med dom intresserade just nu.
 

Robi74

Omega
Det är helt OK att stänga/deleta den här topicen för mig om ni vill det!

Jag kan får bättre priser, tänkte jag kunde dela med mig av det! Men om jag är en nagel i ögat för någon så stäng/deleta tråden :) KS är inte det ända stället att sälja!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Det är helt OK att stänga/deleta den här topicen för mig om ni vill det!

Jag kan får bättre priser, tänkte jag kunde dela med mig av det! Men om jag är en nagel i ögat för någon så stäng/deleta tråden :) KS är inte det ända stället att sälja!

Lite väl drastiskt. Klocksverige är litet och det är klart folk blir nyfikna när du som är relativt ny på forumet slänger upp 15 vintagerollar utan något direkt info, mer än att klockorna i fråga finns i staterna. Lite mer bilder/info/pris/referenser skadar inte och riktlinjer finns som sagt vid försäljning. Bara ett par tips, lycka till!
 

Robi74

Omega
Dom
Lite väl drastiskt. Klocksverige är litet och det är klart folk blir nyfikna när du som är relativt ny på forumet slänger upp 15 vintagerollar utan något direkt info, mer än att klockorna i fråga finns i staterna. Lite mer bilder/info/pris/referenser skadar inte och riktlinjer finns som sagt vid försäljning. Bara ett par tips, lycka till!


Dom som pm att mig har fått info, nya bilder kommer inom kort :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo men min kommentar pekar ju på det faktum att pris SKA stå i annonsen. Sen om du kommer överens om ett annat pris med en potentiell köpare över PM eller mail är upp till er.
Ciao
 

Robi74

Omega
Ni som vill ha Referenser kan få dom av min Svärfar! Han är Tempoking på rolexforums.com fritt fram att pm/maila han ;)
 

Bolio

Panerai
RicVin informerar dig om forums regler och du bara ignorerar det utan att göra nått åt det. Händer lite då och då att vissa missar den punkten men det är nog första gången jag sett att man totalt struntat i att rätta till sitt "misstag".
Oftast brukar det då komma en liten ursäkt och en förklaring att man inte läst igenom dessa regler för att sedan lägga in de uppgifter som fattas.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Exakt vad är det du säljer och vad kostar det du säljer? Det är extremt enkelt och det ska finnas med i annonsen.

Okej?
 

Robi74

Omega
Dom härnhar jag fått priser på, väntar på nya bilder!


Number 7
1957 Rolex Ref: 6684 Serial 787287 manual wind oyster precision date...$1400 dollars..plus shipping - head only

11... blue dial airking 34mm 14000 $2200 plus shipping

12...Submariner 5513 1968-1969 with extra new insert $4500 plus shipping - bracelet 9315/380 endlinks

15...DayDate president head on strap $2600 with papers just back from full service
...but...with issues
the serial and reference number have been re-engraved and the screw back had engraving
which has been erased - and now the center of the back when you press it makes a sound like the
frog toy ..BUT soooo cheap...
perfect in the wrist with original rolex leather strap and buckle.
 

Robi74

Omega
Det är bara att ta bort Topiken om det lackar info och jag bryter mot några regler! Tänker inte bråka om det!!!

Men jag kan inte posta priser fören någon har mailat mig och är intresserad av någon klocka! Det här är en hobby inget heltids jobb för mig!
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Det är bara att ta bort Topiken om det lackar info och jag bryter mot några regler! Tänker inte bråka om det!!!

Men jag kan inte posta priser fören någon har mailat mig och är intresserad av någon klocka! Det här är en hobby inget heltids jobb för mig!

Det är nog inte många här som sysslar med detta på heltid. Jag känner spontant att man kanske väntar med att lägga ut en annons innan man har all info samt pris tillgängligt.
 

Mr Chance

Kalmar
Billigt? 4500 dollars för 5513 fr 68-69 = 31000 + 25% moms ger ca 39000 kr. Svårt att bedöma om det är ett bra pris på de bilderna. Har du fler?
 

Robi74

Omega
Priser/bilde/info inom kort på allt! Drar tillbaka den tills jag fått allt!

Ni som väntar på infon/bilder ni kommer få set mailat så snart som möjligt!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du menar alltså på fullaste allvar att du inte är vid de klockorna du lägger ut, att du inte är ägaren och att du lämnar din svärfar som referens? Förutom att det borde strida mot varenda regel för att få handla här, så är det fanimej den sjukaste säljposten jag sett. Känns ju jävligt tryggt att sätta över 30000kr till dig.

Här förmedlar vi inte andras klockor, utan vi säljer/köper de klockor vi själva äger. Det är så jävla självklart att det inte ens står i reglerna. Hur ska man annars kunna hantera eventuella problem som uppstår på vägen?
Det är ju bara för honom att registrera sig själv här. Borde vara en självklarhet om inget annat är överenskommet med drivarna av forumet.
 

Robi74

Omega
Tror du att jag skulle ta betalt innan klockan är i Sverige? Har du ramlat imorse?

Klockorna skall betalas av köparen när han hämtar upp den eller när Jag skickar den!
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Du menar alltså på fullaste allvar att du inte är vid de klockorna du lägger ut, att du inte är ägaren och att du lämnar din svärfar som referens? Förutom att det borde strida mot varenda regel för att få handla här, så är det fanimej den sjukaste säljposten jag sett. Känns ju jävligt tryggt att sätta över 30000kr till dig.

Här förmedlar vi inte andras klockor, utan vi säljer/köper de klockor vi själva äger. Det är så jävla självklart att det inte ens står i reglerna. Hur ska man annars kunna hantera eventuella problem som uppstår på vägen?
Det är ju bara för honom att registrera sig själv här. Borde vara en självklarhet om inget annat är överenskommet med drivarna av forumet.
Uppenbarligen så är det inte Robi74s klockor MEN tror du att detta är första gången någon förmedlar andras ur här på KS?
 

Robi74

Omega
Den här tråden blir bara mer och mer skruvad, dels av mig med lack av info/bilder just nu! Jag tar hem 1,2,5,6,7,12,13,14,15 det var dom som det fanns intresse av! Jag tar hem dom och återkommer med färska bilder och info!

Admin. Lås tråden eller deleta den, innan den blir mer skruvad :D
 
Topp