• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Seiko samlingstråd

Kamelen

Cartier
Inte vintage men osäker på vad detta är.
Moddad variant?
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

-JL-

Rolex
2-Faktor
Da er vi fremme i 1969, og min 6139-6000 Speedtimer, Japan modell, notch proof/proof. Den er fra Juni, en veldig tidlig utgave og i mycket gott skikk. Manglar original lenk, men det dyker nok upp en dag....

6139.jpg
Jag har en orginal H-länk till denna men har inte 100% bestämt mig om jag skall sälja den ännu. Dra ett PM om du är intresserad.
-JL-
Kanonfin klocka btw. Kul med proof-proof
 

Kamelen

Cartier
ligger i renoveingsboxen och har legat där i ca 10 år, det är automatdelen som behöver ersättas frågan är om det är lönt att investera i den eller om den skall begravas i 10 år till.
svårt att tro att någon jobbat på boetten ser ut som original finish på de ej klädda delarna.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
ligger i renoveingsboxen och har legat där i ca 10 år, det är automatdelen som behöver ersättas frågan är om det är lönt att investera i den eller om den skall begravas i 10 år till.
svårt att tro att någon jobbat på boetten ser ut som original finish på de ej klädda delarna.
Jag tycker att det kan var värt att fixa den. Men tyvärr kan det vara lite dyrt att köpa reservdelar. Eller dyrt o dyrt, summan för delar och reparation kommer sannolikt att överstiga vad det kostar att köpa en motsvarande som fungerar. Men det kan det ju vara värt om det finns ett affektionsvärde.
 

Hr_Proos

Patek
2-Faktor
ligger i renoveingsboxen och har legat där i ca 10 år, det är automatdelen som behöver ersättas frågan är om det är lönt att investera i den eller om den skall begravas i 10 år till.
svårt att tro att någon jobbat på boetten ser ut som original finish på de ej klädda delarna.
Vet ju inte vad du behöver men här finns delar som kanske behövs:
http://www.ebay.com/itm/Seiko-17-je...126861?hash=item1a0a4029cd:g:Gw4AAOSwf-VWYVQ6
Finns massor på ebay. Kanske är svårare att hitta någon som vill fixa den?
 

Kamelen

Cartier
nja automatdel finner jag i renoveringsboxen och arbete får jag byta mig till men frågan kvarstår vad dessa betingar för pris i dag?
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
#5, också en 67:a, en 5722-9011. Boetten är snarlik gårdagens andragenerations GS dock något nättare och goldcap (tjockt "guldöverdrag"). Det finns även modeller i 18k (5722-9000 och 5722-9001). En sån skulle jag gärna ha.
IMG_20160213_130722.jpg
IMG_20160213_130614.jpg


Imorgon går vi in på toppåret 1968 :)
 

BoEtt

Rolex
Petar in ett par bilder på EL-370, från början 70, här också, i vintage där den hör hemma. Mekanik med elektronik :borg:
Datum är fel, jag vet, man måste ha miniatyrfingrar för o skruva på kronan... har heller inte gett mig på att försöka att polera upp glaset.
IMG_1748.JPG

IMG_1749.JPG
 
Topp