• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Seiko samlingstråd

Alruts

Rolex
Pledge Member
Hade missat den här tråden tills igår kväll... Några riktiga skönheter i början av tråden. De tidiga GS:arna och Lord Marvel är bara wow.
Själv kan jag bara bidra med min Seiko 66 som jag hittade för ett år sen i en låda hemma hos mina föräldrar. Bar den när jag var liten, men sen har den bara legat där. Efter en uppvridning tickade den på som om det var igår. Lite sprickor i glaset, men en trevlig liten rackare ändå. Vet någon var jag kan hitta ett nytt så hade det varit väldigt uppskattat

F6D0CD1A-90C4-4C7C-986C-C13E971EE0F3_zpshfbgypbm.jpg

Titta her:

http://www.ebay.com/itm/Genuine-NOS...34cb0aa&pid=100009&rk=1&rkt=1&sd=401134379418
 

Micke_A

Omega
image.jpeg

Ett gammalt Tradera fynd, Seiko Seahorse från 67 har jag för mig :)
Snygg. Har själv en Sea Horse 7625-8031 (s/n 6300453) och en annan dresser 7005-8022 (s/n 160428); båda på icke orginal-länkar. Funderar på att sätta dem på någon annan länk eller kanske NATO-strap i läder för att ge dem lite mer handledstid. Har lite svårt för vanliga skinnstraps.
 

Deltz

Breitling
2-Faktor
Riktigt fin tråd! Har själv en Seiko Sumo som jag är extremt nöjd över.

Dock inte sett så många damklockor, har ni någon mekanisk klocka som ni rekommenderar?
 
Topp