• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage Seikokronografer i den något högre skolan?

denjohan

Rolex
Pledge Member
Är sugen på att införskaffa en vintage Seikokronograf av något slag. 6139-serien i all ära, men det vore lite kul med något som är aningen mer "high end". 6138-orna är väl lite mer avancerade, men bortsett från Kakumen är det inte riktigt någon där som tilltalar mig. Sen finns ju också 7016-serien, och där finns ju till exempel Monacon som är både kul och fin. Men finns det mer av mer udda sort därute som jag missat? Finns här någon Seikosensei som kan upplysa mig?

(Och trådar utan bilder är tråkiga, så här kommer ett par fina varianter som jag ändå skulle kunna tänka mig)

PA123356.jpg
DSCN9895_resize.jpg
 

leiden

Rolex
Är sugen på att införskaffa en vintage Seikokronograf av något slag. 6139-serien i all ära, men det vore lite kul med något som är aningen mer "high end". 6138-orna är väl lite mer avancerade, men bortsett från Kakumen är det inte riktigt någon där som tilltalar mig. Sen finns ju också 7016-serien, och där finns ju till exempel Monacon som är både kul och fin. Men finns det mer av mer udda sort därute som jag missat? Finns här någon Seikosensei som kan upplysa mig?

(Och trådar utan bilder är tråkiga, så här kommer ett par fina varianter som jag ändå skulle kunna tänka mig)

PA123356.jpg
DSCN9895_resize.jpg
Måste ändå slå ett litet slag för 6138 :)
DSC_1442.JPG
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Av ren nyfikenhet, lockas du mer av den blå eller vita tavlan?
Jag kommer skaffa någon av dem någon dag men har svårt att bestämma mig för vilken jag eg gillar bäst...
Har alltid tänkt mig den blå, men blir mer och mer tilltalad av den vita. Den champagnefärgade gör dock inte något särskilt för mig.
 
Topp