• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Vintage shopping i Singapore?

fretig

Cartier
Då har man äntligen fått ut den beryktade tummen och ordnat med sol ett par veckor över vintern.
Singapore utgör basen för resan. En försvarlig mängd säljare på diverse forum och handelsplatser online anger just Singapore som hemort. Med beaktande av frankens, förfalskningar och falsarium i allmänhet, finns det något intressant ställe/marknad/butik värt att besöka? Tilläggas kan, att jag som student har en redigt begränsad budget varför de stora märkena ej är aktuella. Andra tips om Singapore i allmänhet och omgivningen i synnerhet välkomnas också!

God helg!
 

fretig

Cartier
Haha! Att det alltid var molnigt föll inte i god dager hos sambon =D
China town it is!
Fyll på med mer tips och idéer!
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
HJ Watch Company - ser ut som ett sunkigt ställe i en sunkig galleria (jämfört med allt runtomkring) men de har klockor för miljoner i disken. Skön gubbe driver stället men är rätt dålig på engelska.
http://www.hjwatch.com/

China town skulle jag inte handla i. Förvisso är inte Singapore känt för fakes men om de finns nånstans lär det vara där.

Någon brist på klockbutiker finns inte, skulle säga att jag stötte på säkert 50st ADs utan att ens leta efter dem.
 

LVM

Breitling
När det gäller shopping fann jag Singapore och KL rätt trista jämfört med Tokyo. HK är ett bättre alternativ om man söker efter stort utbud av olika urverk. Det är dessutom bättre priser i HK rent generellt. Mina vänner som bor i Singapore handlar nästan alltid i HK eller Tokyo istället för lokalt. Marina Bay sands mall har trevligt utbud men det beror lite på vad du eftersöker. Många skandinavier lever med föreställningen att allting är billigare att handla i Asien, vilket är fel. Europeiska designers är betydligt dyrare här.

Jag roade mig med att frossa i färska skaldjursrestauranger som min lokala vän körde mig till. Matutbudet var imponerande och du lär inte behöva gå hungrig! Rekommenderar också att du testar reflexology när du är i Singapore. Låter kanske främmande men är en grym behandling om du är jetlaggad.
 

Malcolm Y

Omega
Kan instämma i att Tokyo är kanon när det gäller klok shopping, jätteutbud på både nytt och vintage, dock inget sol och bad paradis just nu:(
 

LVM

Breitling
Kan instämma i att Tokyo är kanon när det gäller klok shopping, jätteutbud på både nytt och vintage, dock inget sol och bad paradis just nu:(
Visst är det ett privilegium att leva i en så dynamisk stad!:woot:Jag tycker nästan det är en befrielse att den fuktiga hettan har ersatts av hösten. Hur länge har du bott här?
 

Malcolm Y

Omega
Visst är det ett privilegium att leva i en så dynamisk stad!:woot:Jag tycker nästan det är en befrielse att den fuktiga hettan har ersatts av hösten. Hur länge har du bott här?


Håller med, men det gick väldigt fort från sommar till höst! Förra vecka var det tshirt, nu är det jacka som gäller. Jag har bott här sen september förra året, själv då?
 

LVM

Breitling
Håller med, men det gick väldigt fort från sommar till höst! Förra vecka var det tshirt, nu är det jacka som gäller. Jag har bott här sen september förra året, själv då?
Ja, visst har vädret varit ombytligt! Trevligt, jag har bott här åtta år. Så är det någon som behöver shoppingtips är det bara att skicka PM!
 

Mr.Chang

Audemars
Det finns bra butiker i transit hallen på utresa,mycket bra förhandlingsläge också,de vet att du ska ut och de vill sälja.Kom i god tid till flygplatsen för den är enorm och världens finaste.Annars har du lite tips här!
XwcRiVU.jpg
 

fretig

Cartier
Åter hemma från en mycket intressant och givande resa. Kan varmt rekommendera Singapore som utgångspunkt för vidare resor i regionen. En välfungerande och trevlig stad på alla sätt!

I termer av klockor fanns det AD´s lite överallt och även en hel del affärer som handlade med begagnade ur. Den butik jag fastnade mest för hittade jag i Far east Plaza och drevs av en mycket trevlig kille i 30års åldern vid namn Goh Wee Lee. Butiken heter Lu-ann Vintage Collection.
www.lu-ann.com.
Han hade en ordentlig samling som sträckte sig från billigare dussinmärken till mer exklusiva som Omega och Rolex. Till min förtjusning hittade jag även en Seamaster 120 men en helt fantastisk tavla men med ett alldeles för högt pris. Jag uppfattade det som att det fanns utrymme för att diskutera priserna men med min budget för resan fick jag nöja mig med att titta. Tog lite bilder som jag bifogar nedan. Den bristande kvalitén på dessa får tillskrivas min förtjusning över butiken ;)
DSC_2088.JPG
DSC_2089.JPG
DSC_2090.JPG
DSC_2091.JPG
DSC_2092.JPG
DSC_2093.JPG
DSC_2094.JPG
DSC_2095.JPG
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
HJ Watch Company - ser ut som ett sunkigt ställe i en sunkig galleria (jämfört med allt runtomkring) men de har klockor för miljoner i disken. Skön gubbe driver stället men är rätt dålig på engelska.
http://www.hjwatch.com/

China town skulle jag inte handla i. Förvisso är inte Singapore känt för fakes men om de finns nånstans lär det vara där.

Någon brist på klockbutiker finns inte, skulle säga att jag stötte på säkert 50st ADs utan att ens leta efter dem.

Jag var förbi HJ Watch Company när jag var nere i vintras. Han hade mycket roligt. Nu hade det inte riktigt någon model som jag letade efter men det är värt en titt om du är i närheten. Som redan sagts så är gubben som driver affären väldigt dålig på engelska och det var väldigt svårt att få ur honom någon info som hur gammal klockan var eller när den senast var servad. Så läs på vad som står på websidan innan för du får inte mycket till svar om du frågar något på plats och ta med kontanter om du vill pruta. Han tar kort men du får mycket bättre pris om du betalar kontant.
 
Topp