• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage skindiver Svalan/Edox Hydrostar *Prissänkt igen+vintage digitalare*

JohanHLM

Rolex
Sista klockan att få hoppa ut boxen är en mullig 100m skindiver på ca 36 mm från Svalan/Edox i fint skick (förutom en spricka i glaset).
På rolex brukar man snacka spiderweb men jag skulle vilja påstå att denna varianten är coolare :) Det är alltså visare och index som släppt ifrån sig tunna trådar (glasfiber?) likanande ett spindelnät.
Klockan håller inte tiden något vidare men datumet växlar som det ska och uppdraget känns normalt. Den är alltså i Behov av service/smörjning
Tavla, boettlock, krona och verk är märkt med Edox loggan.
Bandbredden är 19 mm och medföljande tygsnöre är 20mm men det funkar enligt mig utan bekymmer.
Boetten är enligt mig i bra skick med avseende på ålder men givetvis finns det lite märken och boettlocket har flertalet kraftiga repor.
På bildrna ser det ut som att det finns rost/skit på boettringen men detta är endast skit under insert samt mellan insert och glas. Jag har inte vågat mig på att försöka få loss insertet för rengöring eftersom konstruktionen gör att det delvis är nedsänkt i boetten. Klockan är inte trycktestad vilket bör göras innan den utsätts för eventuellt bad.

Pris: 600 kr (tidigare 1 300 kr) inkl. frakt i postens gröna.
Retur inom 24h från mottagandet om något I beskrivningen är felaktigt.

20150804_193055.jpg
20150804_193145.jpg
20150802_160251.jpg
20150802_160303.jpg
20150802_160340.jpg
20150802_160331.jpg


Bjuder även på en Lagonda digitalare :)
20150809_093549.jpg
 
Senast ändrad:
Topp