• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage Speedy Pro

Kleiz

Rolex
2-Faktor
Vintage Omega Speedmaster Pro

Säljer en mycket fin Omega Speedmaster Pro. Den är köpt här på KS av ”välkänd” medlem.

Klockan går mycket bra, tidsavvikelsen är mindre än +3 spd. Den förra ägaren mätte amplituden till 280 innan jul - med 0.0 i beat error, detta är med tavlan uppåt. Alla funktioner fungerar utan anmärkning - och kronan är riktigt len och fin i uppdraget. Kronografen nollställer förstås som den ska. Den förra ägaren mätte gångreserven till 42h+. Den skulle enligt tidigare ägare vara servad av oberoende urmakare. Kvitto fanns ej, men han erbjöd mig att titta på sin mailkonversation med handlaren som ursprungligen sålt klockan, vilket jag avböjde. Axel på farfars klocka har dock öppnat klockan och gjort bedömningen att den inte är i behov av service.

Alla delar är förstås original och inga servicedelar.

Den säljs med både originalbox, certifikat, instruktionsbok samt extra länkbitar. Jag bedömer att länken bör passa handleder upp till 19.5 cm, minst. Länken är original och korrekt för modellen, ref 1479, vilket enligt mig är en riktigt lyckad version - i samma klass som 1171 tycker jag. Länken uppvisar nästan ingen stretch alls.

Detta är en av de sista modellerna (’94) med lysmassa i tritium (på index och visare). Dessa index och visare börjar få en härligt gul patinering som bara kommer bli bättre med åren. Den är jämn och fin och ser mycket bra ut.

Plexit är i mycket fint skick, små ytliga repor finns som garanterat går bort med lite displex eller tandkräm. Inga dings eller märken på klockan, den är i synnerligen gott skick!

Referensnumret är 145.0022-94 eller kan också anges i Omegas nya referenssystem som 3590.50.00

Jag har flertalet referenser från tidigare försäljningar: https://klocksnack.se/threads/kleiz.39111/


Retur: nej
Byten: Rolex 114060, 116610LN eller IWC 3239.
Pris: 28 500 inkl. försäkrad och spårbar frakt. (Samma pris som jag själv gav).
Bytesvärde: Samma som försäljningspriset. Beror också på hur du värderar din klocka.

F2F affär i Skåne är möjligt. Skickas efter mottagen betalning, helst via Swish.


1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpeg
5.jpeg
6.jpeg
7.jpeg
8.jpeg
 
Senast ändrad:
Topp