Laddar...
Nymans Ur 1851

Kaplans Auktioner
  1. Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
    Stäng notis
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Avslutad Vintage Svalan "Sportsman"

Diskussion i 'Handla - Säljes, bytes' startad av elmaco, 13 december 2015.

1. elmaco
    Trådstartare

elmaco Bonde

Från:
    Stockholm
    Hej!
    Säljer nu min Svalan som jag haft i ett drygt år, köpte den hos Gamla klockor vid Odenplan och känner att det är dags att gå vidare för min del.

Årsmodell är oklart men troligtvis ifrån 60-talet?
    Klockan mäter 35 mm utan krona, 37 mm med krona, höjd 10 mm.
    Kronan är original enligt urmakare, och märk med ett "S".
    Den tar 18 mm band och kommer på ett svart perlon.
    Klockan har kupat plexiglas.
    Vet inte vad det är för urverk med det är "swiss made" och är manuellt. Uppdrivningen är mjuk och fin.
    Lysmassan dog väl nån gång under förra seklet och har inte återuppstått sedan dess... ;)

Den är i fint skick och den håller tiden bra, min androidapp säger +1s per dag (18000,5 BHP). Enligt urmakaren som sålde den till mig så ska den vara genomgången, vad det betyder låter jag vara osagt men den har fungerat utan några som helst problem och får antas göra det ett tag till! På boettlocket finns en buckla, se bild, den påverkan inte funktionen.

Prisidé 1100 kr, men kan tänka mig att byta mot något annat kul!

Klockan finns i Stockholm fram till den 18/12-15, under jul finns den på Gotland om den inte är såld innan dess. Givetvis kan jag skicka klockan, då mot förskottsbetalning, gärna Swish.

Retur inom 24 h om skicket inte motsvaras av annonsen... Eventuella merkostnader står då köparen för.
    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]

Senast ändrad: 13 december 2015
    jhellstrom, Wozzor, marconimotet och 1 annan gillar detta.
Sjöö Sandström Royal Straps