• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Vintage Svalan "Sportsman"

elmaco

Omega
Hej!
Säljer nu min Svalan som jag haft i ett drygt år, köpte den hos Gamla klockor vid Odenplan och känner att det är dags att gå vidare för min del.

Årsmodell är oklart men troligtvis ifrån 60-talet?
Klockan mäter 35 mm utan krona, 37 mm med krona, höjd 10 mm.
Kronan är original enligt urmakare, och märk med ett "S".
Den tar 18 mm band och kommer på ett svart perlon.
Klockan har kupat plexiglas.
Vet inte vad det är för urverk med det är "swiss made" och är manuellt. Uppdrivningen är mjuk och fin.
Lysmassan dog väl nån gång under förra seklet och har inte återuppstått sedan dess... ;)

Den är i fint skick och den håller tiden bra, min androidapp säger +1s per dag (18000,5 BHP). Enligt urmakaren som sålde den till mig så ska den vara genomgången, vad det betyder låter jag vara osagt men den har fungerat utan några som helst problem och får antas göra det ett tag till! På boettlocket finns en buckla, se bild, den påverkan inte funktionen.

Prisidé 1100 kr, men kan tänka mig att byta mot något annat kul!

Klockan finns i Stockholm fram till den 18/12-15, under jul finns den på Gotland om den inte är såld innan dess. Givetvis kan jag skicka klockan, då mot förskottsbetalning, gärna Swish.

Retur inom 24 h om skicket inte motsvaras av annonsen... Eventuella merkostnader står då köparen för.
IMG20151213190252.jpg
IMG20151213190415.jpg
IMG20151213190609.jpg
IMG20151213190639.jpg
IMG20151213190901.jpg
 
Senast ändrad:
Topp